• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
beste mede tweakers,

ik heb samen met een klasgenoot een probleem op school.
school heeft een paar nieuwe pc aangeschaft met een C2Q q8200 helaas bevat deze geen virtual technologie om in vmware een 64 bits os te draaien.

onze vraag was of iemand weet of je dat aan kan zetten net als bijvoorbeeld: bij een amd X3 de uitgeschakelde 4 core aan kan zetten.

of dat dit evt software matig kan.

Als moederbord zit er in: Intel Desktop Board DG31GL

mvg,

berry

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:24
het kan gewoon niet. de vt technologie zit gewoon hardware matig niet in de proc

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
Nee, het is niet mogelijk om softwarematig of met een ander truk de VT als nog in te schakelen.
Wat je nog wel eens kunt proberen is XenServer te gebruiken voor virtualisatie.

Je kunt op de volgende pagina vinden welke processors VT ondersteunen.
http://processorfinder.intel.com/

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
karakedi schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:25:
het kan gewoon niet. de vt technologie zit gewoon hardware matig niet in de proc
Dat waag ik te betwijfelen, de Q8400 heeft bijvoorbeeld weer wel VT en heeft dezelfde Yorkfield chip.

De kans dat je het in kunt schakelen lijkt me echter nihil, waarschijnlijk is het hardwarematig uitgeschakeld.

Overigens vind ik het beleid van Intel op dit gebied echt absurd. Dat ze enige vorm van product distantiëring willen kan ik me voorstellen, maar laat het dan in godsnaam per serie hetzelfde. Neem nu bijvoorbeeld de E5300, E5400, E7400 en E7500. Bij die processoren is het zelfs per stepping verschillend.

Maar goed, daarmee los je jouw probleem niet op natuurlijk.

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:36
Typisch Intel, Ze hebben alleen op high end VT zitten, En op budget processoren niet. Waarom heeft mijn e6400 ze wel (conroe). Het is toch budget. Maar het is niet meer in te schakelen, Want het is er volgens mij fysiek af gehaald, Of de lasers hebben hun snij werk gedaan.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
jessewillem schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:44:
Typisch Intel, Ze hebben alleen op high end VT zitten, En op budget processoren niet. Waarom heeft mijn e6400 ze wel (conroe). Het is toch budget. Maar het is niet meer in te schakelen, Want het is er volgens mij fysiek af gehaald, Of de lasers hebben hun snij werk gedaan.
Waarschijnlijk wel. De cores van de Q8X00 serie zijn niet zozeer verschillend.
Maar als het gaat om VT wel.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
bedankt voor de reacties ik ga nog is even in de bios zoeken kijken of ik daar wat kan vinden, en even xenserver proberen zoals voorgesteld is.

wat ik dan het rare vind aan intel ik heb een laptop met een hele simpele T2060 processor die zo sloom is als wat maar daar zit het dan wel weer op

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:36
Dat komt omdat ze bij Intel een raar beleid hebben over welke processors VT krijgen. Ik vind het ook maar raar dat mijn budget Core2Duo E6400 het heeft.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jessewillem schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:29:
Dat komt omdat ze bij Intel een raar beleid hebben over welke processors VT krijgen. Ik vind het ook maar raar dat mijn budget Core2Duo E6400 het heeft.
Met het verschil dat die E6400 in het begin niet zo budget was. Ja, hij had minder cache dan de E6600, maar echt goedkoop was hij ook niet. Daarna had je tijdens de E6xxx reeks ook de E4xxx en E2xxx reeksen, en die hadden ook geen VT.
Pagina: 1