RAID configuratie verplaatsen naar nieuwe chipset

Pagina: 1
Acties:

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 21:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Heb zo juist een nieuw moederbord besteld op alternate, Asrock 939A785GMH/128M.
Mijn oude Asus A8R-MVP doet al ruim een jaar goede dienst als server en toen ik 2 maanden geleden het bericht las over dat asrock een nieuw mobo uit ging brengen voor de 939 socket vondt ik het wel de moeite waard om die te bestellen, helemaal voor 60 euro.
Nu draai ik om mijn Asus board een RAID config via de onboard chipset en wil deze graag over plaatsen op het nieuw board, moet ik hiervoor eerst weer de schijven leeg maken of zou de nieuwe chipset van de asrock board deze over kunnen nemen?

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:30
Intel naar Intel moet volgens mij wel lukken. Wat zit er op die boards?

• _I ochen
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-02 18:43
@hierboven:Een onboard intel raidcontroller op een amd mobo?

@TS:
Je blijft wel op dezelfde socket, maar veranderd van chipset. De kans is dus zeer klein dat je oude array herkend word op je nieuwe mobo.
Moest het dezelfde chipset geweest zijn, had je nog kunnen proberen. Nu zal je echter de schijven moeten leegmaken.

Ik heb in het verleden al is een array overgeplaatst van een nforce 3 250 mobo naar een nforce4 mobo (als ik me niet vergis) maar jij veranderd ook nog is van merk chipset (van nforce naar amd).

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 21:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Asus = ATI Crossfire Xpress 1600
Asrock = AMD 785G
Maar denk dan ook niet dat het zal gaan, dan maar de schijven even leeg maken (het is maar 2TB :+)
Bedankt voor jullie (snelle) reacties ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SpeedfreakR schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:40:
Bedankt voor jullie (snelle) reacties ;)
Het antwoord had je ook gewoon in de FAQ's kunnen terug vinden. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/