Moederbord vervangen zonder RAID 0 te verliezen icm ICH10R

Pagina: 1
Acties:

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik moet wegens een niet geheel correct werkende ICH10R SATA-controller mijn moederbord vervangen. Het plan is om een Asus P5Q-E te vervangen door (heel verrassend) een P5Q-E. Dat is opzich niet een hele spannende operatie, ware het niet dat ik twee schijven in RAID 0 heb draaien waar het OS op staat.

Het vervangen zal het probleem niet zijn, maar na wat zoeken op internet krijg ik geen duidelijk antwoord op de vraag of mijn RAID 0 set door de Intel controller weer herkend wordt. In het geval van het opnieuw in te moeten stellen krijg je namelijk de melding dat alle data op de schijven verloren gaat.

Het zou er jammer zijn als mijn Windows 7 installatie van twee weken oud verloren gaat wegens een simpele vervanging van het moederbord. Weet iemand waar ik tegenaan ga lopen, of dat er een truukje is om te voorkomen dat mijn schijven gewist worden zodra ik weer een stripe set aanmaak?

It takes one to know one...

Verwijderd

Als het goed is, moet dat geen probleem zijn.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

En als je het zeker wil weten dan is een back-up altijd een goede optie. Trouwens ook zonder dat je onderdelen gaat vervangen. Voor hetzelfde geld was het een HDD die de geest had gegeven. Zeker met een RAID-0 moet je zuinig zijn op je data

[ Voor 12% gewijzigd door JvW op 11-12-2009 15:10 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
Dit werkt gewoon, en is geen probleem.

..::System Specs::..

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Werkt dit ook met vervanging door een ander mobo? Ben ik dan wel benieuwd naar.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MediJack schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:00:
En als je het zeker wil weten dan is een back-up altijd een goede optie. Trouwens ook zonder dat je onderdelen gaat vervangen. Voor hetzelfde geld was het een HDD die de geest had gegeven. Zeker met een RAID-0 moet je zuinig zijn op je data
Alle belangrijke data heb ik op mijn server staan, op deze computer staat verder geen data die niet verloren mag gaan. Maar ik voel er niet veel voor om de hele zooi weer opnieuw te moeten installeren als het niet nodig is. Bedankt voor de antwoorden. :)

It takes one to know one...

Pagina: 1