Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WGA] Kan het ook POP3 blokkeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Een (particuliere) klant van het bedrijf waar ik werk belde ons eerder vandaag op met een probleem. Hij heeft nu voor het eerst internet maar z'n PC (Outlook Express) kan geen e-mail ontvangen. We hebben via remote support meegekeken, alle instellingen voor Outlook Express stonden precies zo ingesteld zoals UPC vereist. Username en password zijn goed want webmail werkt wel gewoon. Outlook Express ziet wel dat meneer 7 berichten heeft, maar ophalen ho maar.

Nu hebben we gezien dat deze man een illegale XP heeft (het WGA-icoontje stond in systray). Kan het zijn dat WGA om de gebruiker te 'pesten' dwarszit met het ontvangen van e-mail?

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 11-12-2009 14:52 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wildfire schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:51:

Nu hebben we gezien dat deze man een illegale XP heeft (het WGA-icoontje stond in systray). Kan het zijn dat WGA om de gebruiker te 'pesten' dwarszit met het ontvangen van e-mail?
Nee.

Maar dan nog: de gebruikelijke mail-troubleshooting stappen kan je ook doorlopen, daar heb je ons niet voor nodig toch?
test eerst via telnet, werkt dat ook dan is de mailclient zelf pooched en dat kun je met wat handig googlewerk (foutmeldingen if any) ook oplossen.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 11-12-2009 16:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.