[Mediaplayer] Xtreamer probleem draadloos verbinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:52
Hi allen,

Ik volg het al een tijdje en heb gisteren mijn Xtreamer binnen gekregen...werkt allemaal prima bedraad, maar draadloos is een probleem.
Aangezien wij beneden nog geen cat5 hebben liggen zijn we daar van afhankelijk.
De handleiding en forums geraadpleegd, maar kan het niet goed vinden. Handleiding is trouwens van een veel te oude firmware!

Probleem is dat hij geen draadloze verbinding wil maken en daar een IP adres voor krijgt.
In Xtreamer:
Draadloos aan
Zoeken, verbinden, WPA sleutel invoeren -> melding Verbinding testen
Schiet terug naar het menu en geeft aan:
Draadloos Aan: DHCP not ready!!

Telkens moet ik nu opnieuw de wpa invullen en blijft zo gaan...zonder verbinding

Geprobeerd:
MAC adres filter aan (standaard stond hij uit)
Statisch IP adres gegeven
Local network: DHCP Aan, Lease time: never expires

Draadloze modem/router = KPN Experia Box (Siemens)
Beveiliging = WPA2-PSK / WPA-PSK

Als jullie meer willen weten dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakker_be
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Probeer de antenne eens in de andere USB-poort te steken. Ook moet je zorgen niet op de 2.xx firmware te zitten, die geeft nogal wat problemen met wireless jammer genoeg.

Save the trees, eat beaver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
bakker_be schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:16:
Probeer de antenne eens in de andere USB-poort te steken. Ook moet je zorgen niet op de 2.xx firmware te zitten, die geeft nogal wat problemen met wireless jammer genoeg.
Ik kreeg de antenne er gratis bij toen ik hem bestelde en hij is geleverd met Firmware 2.0.2
Andere usb poort geeft dezelfde fouten.

Hoef dus niets aan te passen in mijn modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Probleem opgelost...een usb-verlengkabel was de oplossing...
Geen idee waarom, maar het werkt!

Slotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jistelrooij
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04-2024
Ja inderdaad dit werkt echt vraag me niet waarom maar z'n simpele oplossing had ik niet verwacht.
Je krijgt wel geen ip adres rechts onder in het scherm maar de Xtreamer houdt wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:43

QinX

Shai-Hulud

Het probleem zit het in de straling die de Xtreamer veroorzaakt, hierdoor werkt de USB antenne niet goed, door de USB kabel er tussen te leggen en dus de antenne verder van de Xtreamer te verwijderen los je het probleem op.

Heb hetzelfde probleem gehad, en eerlijk gezegd vindt ik het ontzettend slecht dat ze dat niet oplossen.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
Zelf kreeg ik met het verlengen van de USB aansluiting wel gewoon een ip-adres in beeld rechts. Dit veranderde niet.

In de kerstvakantie maar (met pijn en moeite) een cat5 kabel door het huis getrokken om ook de Xtreamer en evenuteel andere apparaten bekabeld gebruik te laten maken van het netwerk en internet. Gaat een stuk sneller en stabieler nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Ralph88 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:24:
Zelf kreeg ik met het verlengen van de USB aansluiting wel gewoon een ip-adres in beeld rechts. Dit veranderde niet.

In de kerstvakantie maar (met pijn en moeite) een cat5 kabel door het huis getrokken om ook de Xtreamer en evenuteel andere apparaten bekabeld gebruik te laten maken van het netwerk en internet. Gaat een stuk sneller en stabieler nu.
Heb het dus ook met wifi geprobeerd maar idd niet stabiel en veel te traag. Heb er nu wel cat5 in gestoken maar het punt is – hoe verder? Ik vul de gegevens die ik verkrijg met ipconfig /all by Settings>Network>Wired Network.

IP address 192.168.1.6
Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 192.168.1.1
DNS Server 192.168.1.1

Dan sla ik de die op. Daarna ga ik naar Media Library > NET > Shortcuts > “netwerknaam”, daar klik ik op en toen gaat de XT heel lang nadenken. Na zo’n 7 minuten kom ik in het schermpje waar ik mijn account login en password kan ingeven. Die vul ik in inlogegegevens van de windows) en dan Save & OK. Gaat XT weer lang nadenken en uiteindelijk Login Fail. Waar gaat het precies mis? Ik moet zeggen dat ik nog nooit een thuisnetwerk heb aangemaakt maar dacht het wel te kunnen doorgronden. Op de site van XT deze vragen gesteld maar die gasten willen echt niets horen wat (blijkbaar) zo simpel.

De router is trouwens Davolink davo-2020 van Tele2 en Vista Ultimate op de pc.

Iemand een step-by-step uitleg voor een noob?

thanx
Pagina: 1