[webapp] handigste taal voor webapp?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisys
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-07-2022
Goedenmiddag Tweakers,

Voor mijn profielwerkstuk ga ik een online stroomkringsimulatie maken (online versie van bijvoorbeeld Crocodile Physics).
Mijn eerste idee was om dit in javascript te maken, omdat ik hier redelijk vaardig in ben. Nu zit ik echter weer over de interface na te denken. Hier zijn verschillende mogelijkheden voor, alleen zullen deze wel met veel moeite tot stand komen. Met javascript de gebruiker immers moeizaam schema's tekenen. Mijn vraag is nu: welke voor- en nadelen zou Flash of Java bieden boven javascript bij de gebruikersvriendelijkheid van de interface (stroomkringen tekenen) ?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Allereerst welkom op GoT, ik zie dat dit jouw eerste bericht is alhier.
Mogelijk is hierover ook het een en ander te vinden met bijvoorbeeld Google, probeer dus ook nog even wat te zoeken.

Op zich kan je bijvoorbeeld ook PHP gebruiken, die de lijntjes dan tekend naar de aansluitingen toe, in combinatie met Javascript. Alleen werk je dan meer met afbeeldingen, binnen een applicatie als Flash of Java hoeft dat natuurlijk weer niet.

Hou er trouwens ook rekening mee, dat Flash (Actionscript) en Java meer kunnen in vergelijking met Javascript. Voor meer info hierover, ga dan even [google=differences Javascript Flash] en dan ook gelijk even [google=differences Javascript Java].

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 11-12-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Mijn inziens is Flash hier de ideale techniek voor. Met javascript is het stuk lastiger om dingen op het scherm te tekenen en dergelijke.

Daarnaast is de Flash player penetratie erg hoog en werkt het (in mijn beleving) sneller dan een Java applet.

Volgens mij zijn er weinig nadelen ten opzichte van het in HTML en Javascript doen. Behalve dan dat de meeste mobiele devices geen Flash ondersteunen. Maar dat lijkt mij ook niet het ideale platform voor jouw applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zoals eigenlijk alle "Welke taal moet ik kiezen" ( http://gathering.tweakers...it+forum&x=0&y=0#hitstart ) topics, zal ook deze weer uitlopen op een non-discussie waar iedereen "zijn eigen" taal aan probeert te raden.

Zoals al meerdere malen gezegd is, is de taal an sich niet zo interessant bij het leren programmeren. Dat gaat meer over de algemene concepten. Als je die concepten snapt kun je ook eenvoudig een andere taal leren.

Er zijn legio talen die specifiek op web-development gericht zijn. Ik zou zeggen kies er daar gewoon een van die je leuk lijkt en begin daar mee.

Deze gaat dus op slot, in de topics in de search moet je ook al genoeg informatie kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 11-12-2009 14:21 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.