Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 12:32
Mijn abbonement is klaar dus tijd voor een nieuw speeltje om mijn N95 te vervangen.
Na veel onderzoek is mijn keuze gevallen op 2 telefoons de HTC HD2 of Nokia N900.
Ik ben al eindeloos bezig met vergelijken en posts doorspitten maar ik kom er echt niet uit.
Wat wil ik graag doen op mijn nieuwe mob:

- Bellen/sms :*)
- Films kijken/muziek luisteren
- Foto's maken.
- Goede email integratie (gmail, hotmail en 2 andere IMAP acounts)
- Games (emulators zoals scumm of consoles en projecten als openttd etc)
- Sterke agenda functie (gebruik eigenlijk geen andere agenda meer dan die van mijn telefoon)
- Facebook integratie
- Navigatie (zowel in de auto als in de stad met POI's)
- Browsen
- Goed kunnen kloten (tweaken) met het OS, apps etc.

Ik neig heel erg naar de N900 om verschillende redenen:
- Qwerty (al is dit mijn eerste en weet ik niet hoe dit wennen is, maar het idee van knoppen ander mijn vingers lijkt me erg gunstig helemaal icm games)
- TV-out (het idee van even een filmpje kijken/ game spelen op een TV op reis of bij een maat en evt voor presentaties)
- FM transmitter (mijn hele muziek collectie over de autoradio zonder kabels)
- Maemo (Hoewel voor smartphones nog een jong OS heb ik veel vertrouwen in de community, die mij ook meer aanspreekt dan de community van windowsmobile/HD2. Ik heb zelf nul ervaring met Linux, maar ben wel vrij handig, dus hoop niet dat dat een probleem is).
- 32Gb+ 16Gb microSd: Vrijwel alles past op dit beest zonder dat ik steeds dingen moet weghalen.

Voordelen van de HD2
- Grooooot scherm capacitief (hoewel de precisie van de stylus ook aantrekkelijk is reageert capacitief gewoon stukken beter)
- Volwassen OS (Meer apps, in WM 6.5 hopelijk eindelijk minder bugs, de SENSE UI vind ik trouwens niet bijzonder.)
- Nu te krijgen icm 1 jarige verlenging (uitleg: Ben altijd braaf over mijn bundel heen gegaan bij Hi en heb daar nu aardig wat credits opgebouwd. Ik had ze deze week aan de telefoon en ze zeiden dat ik elke telefoon gratis zou kunnen krijgen icm 1 jarige verlenging. De HD2 hadden ze op voorraad en de N900 komt pas in Januari!)

Ik heb even kunnen spelen met beidde gisteren bij de Belcompany.
Mijn indrukken:
- Het formaat van de N900 spreekt me meer aan dan die van de HD2
- Qwerty van N900 is wel wennen (kleine toetsjes dicht onder de rand van het scherm, went dit?)
- Alles leek een stuk soepeler te gaan op de HD2? Hoe is jullie ervaring daarmee?

Ik hoop dat ik mezelf genoeg onderbouwd heb dat ik met dit topic geen fanboy war begin maar onderbouwde suggesties krijg.

• Penetrator
niemand? :'(

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 08:30
Zit hier met hetzelfde probleem ;) (en ook een N95 gehad!! :P)
Dat zijn ook mijn 2 voorkeuren, maar kan gewoon niet kiezen!!
Op dit moment neig ik ook naar de N900, wil wel eens QWERTY proberen.
Daarnaast ook nog de N97 Mini afgewogen, maar daar ben ik vanaf gestapt.

Mijn vraag aan jou: Is de N900 met pennetje (touch screen), of is dat op warmte sensor?

[ Voor 14% gewijzigd door Patavorene op 15-12-2009 22:57 ]

• Penetrator
N900 heeft een resistive scherm. Wat inhoud dat hij drukgevoelig is.
Een capacitief touchscreen (zoals bijv iPhone) reageert op elektrische lading, niet op warmte hoewel dat wel vaak wordt gedacht.

Het touchscreen van de N900 wordt als 1 van de beste in zijn soort beschouwt echter haalt deze het helaas nog niet bij de capacitieve schermen. Een capacitief scherm is echter minder accuraat.

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 08:59
Ik heb zelf de HD2 en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo ben verrast door een telefoon. Het scherm is echt fantastisch! Het was wel even wennen van een resistief naar een capacatief scherm maar het lukt me inmiddels redelijk om met 2 duimen een sms te typen wat behoorlijk vlot gaat. Verder synct het perfect met outlook en komen er 2 pop boxen binnen qua e-mail (imap etc wordt allemaal ondersteund verder). Maar even kijkend naar jouw eisen:

facebook integratie: standaard aanwezig
navigatie: tomtom (imho is er geen betere en zijn ze helaas gestopt met ontwikkelen voor symbian, hoe het met de n900 zit weet ik niet precies qua ondersteuning.
browsen: perfect met opera mobile en nog nooit zo snel mede door de snapdragon 1ghz proc
kloten met het os: als geen ander kan dat met windows mobile, registertweaks, andere rom's, programma's het kan allemaal: zoek ook maar is op het Leo topic op het xda-forum
agenda: werkt ook prima en kan volgens mij syncen met google, ik gebruik outlook en dat gaat perfect en via de sense heb je een duidelijke interface die vooral overzichtelijk is.
foto's: niet heel bijzonder, overdag wel mooie plaatsen maar 's nachts hoef je er denk ik niet veel van te verwachten (nog niet echt uitgeprobeerd)
films kijken en muziek: intern is er geen geheugen hiervoor met met ondersteuning van sdhc kaartjes tot 32gb moet dat geen probleem zijn lijkt mij zo :P

Verder lijkt mij windows mobile makkelijker te doorgronden dan de N900 met linux, alhoewel dat misschien ook komt omdat ik er nog nooit mee gewerkt hebt, maar ik vind de samenwerking out of the box met windows sowieso erg prettig.

Goed just my 2 cents mocht je nog vragen hebben... shoot! ;)

• Gapert86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-11 19:42
Ik heb beide telefoons hier liggen. De HD2 had ik al gekocht, maar omdat hij me tegenviel op basisfuncties (sms probleem nog steeds niet opgelost bijvoorbeeld) heb ik de N900 gekocht, om de HD2 weer te gaan verkopen.

De N900 bevalt me echt zo enorm goed, vergeleken met de HD2. Het lijkt alsof Nokia echt nagedacht heeft over deze telefoon, terwijl HTC gewoon zoveel mogelijk een gimmik heeft willen ontwerpen zonder over kleine dingen na te denken. Ik kan hier wel een standaard verhaaltje neertypen maar je moet het gewoon zelf ervaren. Als je vragen hebt dan kun je die altijd stellen.
Pagina: 1