Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334505

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn zoon wil zich inschrijven voor het Grafisch Lyceum Rotterdam (vormgeven). -MBO

Ik heb alleen een paar vragen:
-Worden er veel leerlingen geweigerd? (kent iemand percentages)
-Wat moet je doen voor de toelating?
-Moet je goed kunnen tekenen?

Bedankt voor jullie antwoorden,

Groetjes Angela

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

als is gekeken op de volgende link?
http://www.glr.nl/studeren/aanmelden/toelatingseisen/9

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334505

Topicstarter
Yep, thanx, maar het gaat me meer om deze zin:
LET OPAls je je aanmeldt voor een opleiding, betekent het niet dat je automatisch wordt geplaatst. Bij alle opleidingen is er een toelatingsprocedure in de vorm van een opdracht of een intakegesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:16

Tank80

Cyanide&&Happiness

klik

en:
Als je je aanmeldt voor de opleiding Mediavormgeven, Mediavormgeven versneld of de International Course moet je een toelatingstoets doen. Het toelatingsonderzoek bestaat uit een vragenlijst, een creatieve thuisopdracht en een creatieve opdracht die je bij ons op school maakt. Daarbij gaat het vooral om je gevoel voor vorm en kleur en de vaardigheid om jouw ideeën via het papier of een ander medium aan anderen duidelijk te maken.

Naar aanleiding van deze opdrachten zijn er 3 mogelijkheden: je wordt direct aangenomen, je krijgt een afwijzing of we nodigen je uit voor een intakegesprek. In dat laatste geval kun je ook eerder gemaakt werk laten zien. Direct na je aanmelding krijg je informatie over dit toelatingsonderzoek. De kosten voor deelname bedragen 20 euro.
http://www.glr.nl/studere...elating-mediavormgeven/11

[ Voor 90% gewijzigd door Tank80 op 11-12-2009 15:57 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 16:42
Ik heb het hele gebeuren dit jaar mee gemaakt en kan daar een kleine toelichting bij geven dus bij deze.
Ja er zijn namelijk een heleboel mensen die zich aanmelden maar niet kunnen tekenen, en die mogen dan weer weg.

Zodra je je inschrijft krijg je enkele brieven met hoe en wat:
-Je moet thuis opdrachten maken
-Je moet een dag naar school voor een lokale opdracht(de thuisopdracht kan namelijk ook door je broer zijn gemaakt)

De thuisopdracht was bij mij in grote lijnen ongeveer zo:
Maak een storyboard
Maak op wat voor manier dan ook een beeld van jezelf waarin je uitbeeld wat je na de opleiding wil bereiken.
Geef toelichting over je beeld.

De lokale opdracht:
Ik kreeg een blikje en moest deze natekenen in perspectief.
Ik moest een poster maken voor een lokaal evenement
En ik moest dit samen met mijn thuis opdrachten daar inleveren.

Hier werd naar gekeken en bracht je tot een punt waar je 3 mogelijkheden hebt:
Direct aangenomen
Direct afgewezen
Verzoek om op gesprek te komen
Je moet wel een potlood vast kunnen houden, je tekent enorm veel gedeeltelijk op computers gedeeltelijk met de hand.
Het eerste jaar is nogal algemeen en laat je kennis maken met alle richtingen die je op kunt als je daar nog niks van wist.

---

Voorbeeld van mijn thuisopdracht: Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/3550/glrbeerres.png

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 11:53

alienfruit

the alien you never expected

Ik dacht dat je de thuisopdrachten niet op de computer mocht maken of is dat inmiddels veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 16:42
Bij mij maakte het niet uit hoe zolang je maar doet wat er van je verwacht werd.
Kan natuurlijk ook dat ze naar je gekozen richting kijken en dan het medium waarop je het hebt gemaakt.

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Anoniem: 334505 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:57:
Hallo allemaal,

Mijn zoon wil zich inschrijven voor het Grafisch Lyceum Rotterdam (vormgeven). -MBO

Ik heb alleen een paar vragen:

Bedankt voor jullie antwoorden,

Groetjes Angela
Ik weet niet in hoeverre ik je kan helpen, maar 8 jaar geleden ben ik toegelaten op het Grafisch Lyceum (wel in Utrecht maar goed) Nu ben ik al flink wat jaren verder en ben na de 4 jaar GL op de kunstacademie grafisch ontwerpen weer voor 4 jaar gaan studeren en daarmee ben ik nu aan het afstuderen. GLR is een goede keuze, ik wekr vandaag de dag best veel met scholen en weet goed welke zschol wat biedt, het blijft een lyceum en naar mijn mening ligt de lat daar niet zo heel hoog. Goed kunnen tekenen is (mijn mening nogmaals) geen vereiste, maar meer een gevoel voor op de juiste manier een concept te kunnen overbrengen. En dat moet je toch op een of andere manier kunnne laten zien... hoe je dat doet mag je zelf weten. Misschien maak ik het zo te makkelijk maar als je als je gemotiveerd overkomt en je goed kan overbrengen hoe je conceptueel en strategisch denkt doet dat veel meer dan een leuke tekening van een vaas. Nogmaals het is voor mij heel lang geleden en ben al heel wat jaren verder, maar dit is zo'n beetje wat je kan verwachten. het GLR is strenger met toelaten dan andere lyceums en dat is alleen maar heel goed (voor hun en uw zoon). Hoe het met percentages zit weet ik niet, maar ik denk dat er 2 op de 3 worden toegelaten als gemiddelde, ook al was dit percentage vroeger veel lager. (Nu moet ik wel zeggen dat toen ik begon op het GL het echte en zooitje was vol ongemotiveerde leerlingen) Op de academie ligt het toelatingspercentage veel lager maar dat is een ander verhaal.

Dus, goed nadenken wat uw zoon wilt laten zien en waarom, wees anders dan die massa die er komt (dus hoe gaat jij eruit springen) en breng vooral over dat hij gemotiveerd is en leergierig naar zowel geschiedenis als hedendaags ontwerp met een goede blik in de toekomst. Is hij dit echter niet... laat hem dan wat anders doen.

Dit was mijn mening en ik praat alleen voor mijzelf.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:12
Ik heb daar mijn MBO diploma behaald + Het is mijn vorige werkgever :)

- Worden er veel leerlingen geweigerd? (kent iemand percentages)
- Ja, percentages kan ik niks over zeggen, maar je moet er niet van uit gaan dat je zomaar toegelaten wordt.

- Wat moet je doen voor de toelating?
- Aantal thuis opdrachten en een aantal opdrachten op locatie.

- Moet je goed kunnen tekenen?
- Je moet creatief zijn. Het draait niet alleen om tekenen.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

7 jaar geleden ook een toelatingsexamen gedaan, de thuisopdracht weet ik niet precies meer. De opdracht die ik ter plekke moest maken sloeg nergens op. Je moest een intro filmpje ontwerpen op papier voor een nieuw TV programma, deze moest je zelf ook nog bedenken, mocht niet al bestaan.. Je kreeg geen uitleg en vragen kon ook niet want de man die toezicht hield was er alleen maar om ervoor te zorgen dat er niet gesproken zou worden. Na afloop waren er veel mensen die goed snapten wat de bedoeling was, o.a. ik dus ook. Klagen, vragen hielp niet en de brief dat ik was afgewezen volgde (zoals verwacht) al snel.
Tot zover mijn "positieve" ervaring met het GLR.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 26-12-2009 01:22 ]

39

Pagina: 1