Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WINXP] Wireless Zero Config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Heb een probleem. Ik ben bezig met een laptop van een vriendin van mij, 't gaat om een Dell inspiron 9400.
Nou heb ik Dell Wireless Utility uitgeschakeld (als ik deze deinstalleer, dan is mijn WLAN kaart ook gedeinstalleerd), en heb alle voorkeur gegeven aan WZC.
Nou kon ik met de Dell Utility wel een draadloos netwerk selecteren, maar als ik deze uitschakel, en WZC laat zoeken vind ik niet. Ik zit 3 meter van de wireless router vandaan.

Het gaat om een Windows XP SP3. Fully updated.
Heb zoals boven vermeld alleen de Dell Utility uitgeschakeld, tot zoverre heb ik nog niet kunnen uitvinden hoe ik die van de laptop af kan halen zonder dat mijn wlan kaart ook gedeinstalleerd wordt.

Hebben jullie nog suggesties?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
ff naar services.msc gaan en de wireless zero config service starten

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je hebt wel ondersteuning hiervoor in je draadloze router?

https://powershellisfun.com

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
*TitelFix*
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:59:
Je hebt wel ondersteuning hiervoor in je draadloze router?
Eh..wat voor merk router heb je?

Verwijderd

Heb je vanuit de Dell Wireless Utility gekozen voor "Use Windows Wireless........"? of zoiets (ben de exacte naam vergeten).

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Misschien is het een optie om die Dell-meuk inderdaad te verwijderen en daarna een gewone driver voor je wifi te installeren?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• bvandeh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 11:13
wireless, ook problemen mee gehad. Heb ook zoiets gehad op mijn latitude E6400. Had de Dell ding uitgezet en daarna kon ik eerst wel op mijn draadloos internet maar die keer erop vertikte die het. Heb het maar weer aangezet :)

Wat je kan proberen als je de installatie bestanden nog hebt(of driver downloaden van de desbetreffende fabriekant) is om de Dell software eraf te gooien(soms geeft t een optie om ook de driver weg te gooien). Als dan je driver ook weg is of half verwijderd is kan je naar apparaatbeheer en dan kiezen voor 'update driver' en dan browsen naar de plek waar je de installatie bestanden hebt staan. Dat wil soms wel eens werken.

en met 'services.msc' ' wireless zero config service' op automatisch zetten als dat nog niet het geval is.
Pagina: 1