Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 21:18
Hoi,

Ik ben op zoek naar een apparaat wat mij audio kan bieden voor mij PS3, PC en XBOX 360.
Het hoeft geen DVD, BLURAY etc af te kunnen spelen.
Mijn PS3 heeft een optische kabel (toslink) en mijn 360 de wit/rode die aan de componentkabel zitten.
Het belangrijkste is dat deze 2 apparaten erop kunnen. Graag voor de PS3 wil ik 5.1 kunnen gebruiken (XBOX kan trouwens ook optical, dus optioneel 2 opt. ingangen).

Mijn PC heeft een audio uitgang waarbij 5 (of 3) jackplugjes de audio uit vormen.

Omdat dit naast mijn Home Cinema (die beneden staat) een extra audio systeem is voor een kamertje boven heb ik niet de behoefte heel veel kosten te maken.

Iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Unbreukable op 11-12-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dus je zoekt eigenlijk een nieuwe home cinema versterker?

Wat heb je zoal zelf gevonden?

[ Voor 31% gewijzigd door DeeJee op 11-12-2009 11:39 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met DeeJee, je zoekt een versterker met minimaal 5.1 output :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Je zou kunnen gaan voor een standaard 5.1 speaker setje.
Dit is wel een erg mooie, en voldoet aan jouw wensen: pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Graag meer info:
- Budget
- Standaart set of losse componenten
- Wat ga je ervan verwachten

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ik heb gekeken naar home cinema sets omdat ik daar voor mijn gevoel het goedkoopst mee zal zijn (maar misschien heb ik het mis).

Heb niet zo heel veel eisen, het is een kleine kamer dus het hoeft niet super veel power te produceren.

Ik wil er max 250 aan uitgeven, dus die logitech komt in de buurt.
Die heeft dus aansluitingen voor alle apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Unbreukable schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:50:
Ik heb gekeken naar home cinema sets omdat ik daar voor mijn gevoel het goedkoopst mee zal zijn (maar misschien heb ik het mis).

Heb niet zo heel veel eisen, het is een kleine kamer dus het hoeft niet super veel power te produceren.

Ik wil er max 250 aan uitgeven, dus die logitech komt in de buurt.
Die heeft dus aansluitingen voor alle apparaten?
Dan is je keus toch gemaakt ...?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ik kan alleen nergens vinden hoeveel en welke ingangen erop zitten. verder ziet het er goed uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Unbreukable op 11-12-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Op de meeste (goedkope) home cinema sets ontbreken de inputs die jij zoekt. Deze zijn puur gericht op het daarop aansluiten van een TV en in sommige gevallen 1 ander apparaat. Waarbij je er ook op moet letten dat de oudere modellen geen hdmi aansluiting hebben maar een scart aansluiting en veelal als ze wel hdmi kennen geen hdmi throughput kennen

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Die Logitech Z5500 heeft maar 1 optische ingang (voor de PS3) en geen mogelijkheid om de rood/witte van de 360 aan te sluiten... of mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Unbreukable schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:14:
Die Logitech Z5500 heeft maar 1 optische ingang (voor de PS3) en geen mogelijkheid om de rood/witte van de 360 aan te sluiten... of mis ik iets.
Je moet je 360 met digitaal coaxiaal aansluiten op de Z-5500

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 06:46
De Z-5500 heeft 1 optische, 1 coaxiale, analoge 5.1 aansluitingen, en evt. nog een aansluiting voor een MP3 speler.

Je hebt stekkertjes om tulpstekkers over te zetten naar 3x3.5mm audio jacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Morphogenesis, klopt, en je zou als je beide digitaal aan wilt sluiten je PS3 op optisch kunnen doen, en je Xbox van Optisch naar Coaxial omvormer.

Ook kan je (aangezien je ze toch niet tegelijk gebruikt) het kabeltje wisselen.
Die 2 kabels, rood en wit kan je dit voor gebruiken(mits je analoog wil luisteren! Voor 1 euro bij de graaibakken):
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/84395/76407.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 11-12-2009 12:30 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mace

Sapere Aude

De xbox heeft ook een optische uitgang hoor, die zit op de stekker aan de xbox-kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
mace schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:31:
De xbox heeft ook een optische uitgang hoor, die zit op de stekker aan de xbox-kant.
Ja dat is bekend, alleen de audio set heeft geen 2 optische ingangen... ik ga eens kijken naar een OPT naar COAX omvormer.

Dan heb ik alles aangesloten en mijn PC gaat gewoon met de onboardsound aansluitingen. Dus dit zal denk ik toch de beste oplossing zijn.

Iedereen bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
mace schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:31:
Lees nou potverdikkie eens de TS en de rest van de posts eens :P

Ik denk dat de Logitech wel grotendeels aansluit aan je behoeften... Ik denk dat het belangrijkste is dat je zelf op internet gaat zoeken naar versterkers. vraag eventueel vervolgens of het overeenkomt met wat jij ermee wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 06:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Unbreukable schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:35:
[...]

Ja dat is bekend, alleen de audio set heeft geen 2 optische ingangen... ik ga eens kijken naar een OPT naar COAX omvormer.

Dan heb ik alles aangesloten en mijn PC gaat gewoon met de onboardsound aansluitingen. Dus dit zal denk ik toch de beste oplossing zijn.

Iedereen bedankt voor de tips!
Volgens mij is een optisch naar coax omvormer vrij duur. Voor €20,- heb je al een optische switch.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
GoT is geen vraag-en-antwoordforum, maar een discussieforum. Het is dus niet de bedoeling om een eisen-lijstje neer te zetten zonder enige vorm van enige inzet in de trant van wat je zelf al gevonden hebt.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Hier kan je lezen over dit soort "wat moet ik kopen vragen/topics".

Ik zou bovenstaande dus eens doorlezen en aan de hand daarvan en wat meer eigen onderzoek een nieuw topic openen. Want nu is je topic niets meer een "wat moet ik kopen-topic". En zelfs zonder dingen als budget, dus daar kunnen we helemaal niets mee..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.