Toon posts:

Switch achter een router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een Linksys WRT54GL router waarbij ik alle 4 de poorten in gebruik heb.Wat ik nu wil weten is of het mogelijk is om achter 1 poort een switch te hangen waarop ik dan meerdere apparaten kan laten draaien?
Zo ja, welke switch is dan aan te raden en met welke kabel verbind ik de swich dan met de router?(straight of crossed) En met welke kabel verbind ik de apparaten met de switch? (straight of crossed)

Groeten,

Danny

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

is mogelijk,

welke switch je maar wilt,

straight kabels.

Let er wel op dat je nieuwe switch waarschijnlijk een uplink port heeft speciaal bedoeld voor connectie met andere swithces, routers. Echter werkt het vaak ook met elke willekeurige poort maar niet altijd.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Ja het kan. Je hoeft er niet persé een switch aan te hangen. Een hub is ook al voldoende.
Welke kabel je tussen de router en de switch moet doen kun je even proberen. De meeste moderne apparaten detecteren het wanneer je een gewone kabel gebruikt en ze een crosscable verwachten, en passen zich daar op aan. Apparaten die je op de 2e switch aansluit, gebruiken natuurlijk een gewone kabel.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 07:42:
Ja het kan. Je hoeft er niet persé een switch aan te hangen. Een hub is ook al voldoende.
Kun je die nog kopen dan? :o
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 07:42:
Welke kabel je tussen de router en de switch moet doen kun je even proberen. De meeste moderne apparaten detecteren het wanneer je een gewone kabel gebruikt en ze een crosscable verwachten, en passen zich daar op aan.
Volgens mij kun je tegenwoordig zelfs geen Sweexjes zonder die auto-sensing meer kopen :P (auto-negotiation heet het daar, hun cheapste 5-poort switch ondersteunt het :+)

Dus ik weet niet of de TS al iets heeft (ik gok van niet), maar volgens mij kan d'r niets mis gaan :)