Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Hallo

Ik krijg regelmatig een zwart scherm en daarna de melding "Beeldscherm stuurprogramma reageert niet meer en is hersteld." Dit is zeer hinderlijk. Wat kan ik hier aan doen? Ik werk onder Windows 7.

Het probleem treed altijd voor als ik tijdens het gamen ff ALT+Tab om ff wat op te zoeken op internet, en dan als ik terugkeer naar het spel word alles opeens wazig, meestal keer ik gewoon weer terug naar windows en dan krijg ik de melding 'Beeldscherm stuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. Maar soms krijg ik ook een blauwe scherm: Unable to reset the display driver and recover from timeout.

Stop: 0x00000116

nvlddmkm.sys

Ik heb zelf op internet behoorlijk veel opgezocht en wat dingen uitgeprobeerd zoals wijzigingen in de register Met de TDR waarde maar dat helpte niet want in plaats van het beeldschermstuurprogramma te herstellen kreeg ik alleen maar een blauwe scherm.

Windows aero uitschakelen heb ik ook geprobeerd dat jammergenoeg ook niet werkte..

Ik heb verschillende videokaart drivers geprobeerd maar met alle drivers heb ik nog steeds dit probleem.

Ik dacht dat mijn videokaart stuk was dus heb ik rma aangevraagd, na ongeveer 2 weken kreeg ik gewoon weer hetzelfde kaart teruggestuurd,, wat blijkt?? Er mankeert helemaal niets aan de videokaart.

Onder windows vista en xp heb ik ook nog steeds dezelfde probleem.

Ik heb zelfs de pc naar de computerboer gebracht en zelfs hun kwamen er gewoon niet uit.

De specs van mijn pc zijn als volgt:

Intel Core 2 Duo e8500 @ 3.16 Ghz
Asus P5Q pro Mobo
Asus Nvidia Geforce 260 GTX
4x1gb Corsair Geheugen
Coolermaster Real Power 850M Voeding

Wie o wie kan mij helpen met het geven van de gouden tip?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Al een verse Windows-installatie geprobeerd, en een Drivercleaner tool?

En heb je problemen bij een specifiek spel of bij allemaal, dat is ook wel handig om te weten.

• jayfunk
Idd ik heb een schone windows installatie geprobeerd van alle 3 de besturingssystemen.

Driversweeper heb ik ook telkens gebruikt tijdens het proberen van verschillende drivers.

En de probleem komt ook echt bij alle spellen voor die ik momenteel speel.

O.a: Crysis, Fallout, Borderlands, Cod, Wolfenstein, anno..

Ik ben echt bereid 100 euro te betalen aan de gene die met de gouden tip komt.

• jayfunk
Ik weet niet of dit er ook mee te maken heeft maar af en toe na het opstarten van windows blijft soms mijn muis vast soms mijn toetsenbord of soms allebei tegelijk.. Maar na het uitpluggen van de usb en er weer in doen werken ze weer.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als je hier eens mee aan de slag gaat?

1. http://www.nvnews.net/vbu...p?p=1408643&postcount=465
2. http://www.nvnews.net/vbu...p?p=1410289&postcount=470

Een iets recentere tip:
3. http://www.nvnews.net/vbu...p?p=2125028&postcount=889
4. http://www.youtube.com/watch?v=A9q48E6RPIg

Een hele draad vol met troubleshooting voor je probleem, kan ook het e.e.a. tussen zitten:
http://forums.nvidia.com/...wtopic=100800&hl=nvlddmkm

En met Memtest86 kijken of je geheugenbankjes niet de ruk op zijn (sowieso handig om te doen ;) )!

Besides, je weet zeker dat:
a. je systeem helemaal op standaard specificaties loopt? (in dat geval kan je als ál het bovenstaande niet werkt, overal max0.1v bijzetten. Dat was ook een oplossing in die draad voor een specifieke config).
b. er geen achtergrondprogrammaatjes meedraaien zoals Rivatuner / BOINC / overkloksoftware, etc?
jayfunk schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 03:47:
Ik weet niet of dit er ook mee te maken heeft maar af en toe na het opstarten van windows blijft soms mijn muis vast soms mijn toetsenbord of soms allebei tegelijk.. Maar na het uitpluggen van de usb en er weer in doen werken ze weer.
Laten we dit voorlopig aan de kant zetten, de link tussen dit probleem en de driverrecovery is niet kristalhelder.

[ Voor 89% gewijzigd door Jejking op 11-12-2009 04:36 ]

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
mogelijk een probleem in de pci-e lanes? probeer eens clear Cmos

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat betekent het batterijtje op het moederbord even loshalen voor een half minuutje en dan terugdoen. Voor de duidelijkheid :)

• jayfunk
Dit probeer ik alleen na het verwijderen van de drivers en opnieuw opstarten begint windows automatich met het installeren van de drivers.. Hoe kan ik voorkomen dat windows na het verwijderen van de drivers automatish de drivers installeert?

[ Voor 13% gewijzigd door jayfunk op 11-12-2009 15:38 ]

• jayfunk
udybees schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:38:
mogelijk een probleem in de pci-e lanes? probeer eens clear Cmos
Heb ik ook geprobeerd maar het helpte niet.
Dit heb ik ook geprobeerd alleen er is op de plaats waar de nvidia drivers staan geen nvlddmkm.sy_ te vinden. Wel staat ie bij c/windows/system32/drivers maar die moet dus vervangen worden met nieuwere die ik helaas niet terug vind op c:nvidia

[ Voor 41% gewijzigd door jayfunk op 11-12-2009 15:48 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54

Quad

Doof

Check je PM, staat belangrijke info in, wat mij tot de oplossing leidde!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

Quad schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:10:
Check je PM, staat belangrijke info in, wat mij tot de oplossing leidde!
en de rest van GOT mag niet weten wat die oplossing is?

edit: @ TS. wordt je kaart niet te warm?

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 11-12-2009 16:13 ]

-_-

• Quad

Quad

Doof

M2M schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:13:
[...]

Was behoorlijk uitgebreide oplossing :P

nggyu nglyd

• jayfunk
M2M schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:13:
[...]

edit: @ TS. wordt je kaart niet te warm?
Ik heb de kaart getest met de programma genaamd: Video card stability test. Heb het een uurtje laten draaien en mijn kaart stond constant op 77c. Geen crash niets gebeurd gewoon perfect een uur lang gedraaid zonder problemen.

Ik ga nu ff de oplossing van quad proberen en als het is gelukt post ik wat ik heb gedaan.

Alvast bedankt iedereen voor jullie snelle reactie's..

Helaas heeft de oplossing van quad ook niets opgeleverd

[ Voor 5% gewijzigd door jayfunk op 11-12-2009 17:26 ]

• jayfunk
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hz5oo4.jpg

• jayfunk
Ik heb een minidump van de bluescreen geplaats misschien kunnen jullie er meer mee dan ik..

Download 121109-22760-01.dmp from FileFactory.com

[ Voor 16% gewijzigd door jayfunk op 12-12-2009 01:12 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb het met mijn ATi 4850 ook wel eens, ook op Windows 7.
Hoe ik het dan oplos, dan ga ik naar Taakbeheer en schiet ik het proces af die de meeste CPU in gebruik neemt.
Welke dat is weet ik zo 1 2 3 niet meer, maar daarna komt ie bij mij wel terug. :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

Quad schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:15:
[...]

Was behoorlijk uitgebreide oplossing :P
en post 'm anders hier toch even, want dan weten wij wat de TS nog meer geprobeerd heeft. Met de zin: "Helaas heeft de oplossing van quad ook niets opgeleverd" kunnen wij ook weinig.

@TS, zou je misschien even de process explorer willen downloaden, (hier) en even door de lijst heen willen lopen of er misschien programma's zijn die 25, 50 of 100% cpu verbruik hebben?

-_-

• Quad

Quad

Doof

Het had te maken met na wat ik vermoedde zo genaamde 2D instellingen, die heb ik vast laten zetten op 3D performance, maar nog steeds blijven ze.
Heb vervolgens een dump gekregen, kwam deze melding in voor: usbccgp.sys
Waarschijnlijk een USB driver probleem.

nggyu nglyd

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-01 13:53
Ik heb ditzelfde probleem... Ik word er helemaal lijp van. Systeem:
Asus Terminator T3-M3N8200. (AMD X3 720 Phenom, 4GB OCZ Gold, 1x Seagate 500GB en 1x Samsung 1500GB, Soundblaster Audigy).

In de bovenstaande configuratie kreeg ik de melding constant op de nVidia beeldschermdriver. Vaak kreeg ik het knipperende scherm 3 - 4 keer waarna er een bluescreen volgde. Ik heb nadien een ATI 4350 videokaartje gekocht om te kijken of dit het probleem zou verhelpen, maar helaas... Ik krijg nu dezelfde melding maar dan met "ATI Family reageert niet meer en is hersteld". Vaak als ik een bluescreen gehad heb, start de PC ook niet meer door maar krijg ik ook tijdens het opstarten al een bluescreen.

Het gebeurt tijdens het normaal in windows browsen, luisteren van muziek, surfen op het internet...

Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet... Iemand??

• jayfunk
Eindelijk mijn probleem is opgelost...

Hoe raar het ook klinkt de probleem lag aan de geheugen terwijl memtest helemaal geen fouten geeft.

Heb kingston geheugen geprobeert en had opeen helemaal nergens last meer van.

Maar toch goed dat memtest geen fouten gaf bij de corsair geheugen heb ze namelijk kunnen verkopen..

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem, met vrijwel dezelfde hardware: E 8500 (@ 3,8 ghz), asus p5q pro mobo en 4 GB Kingston Valueram @ 800 Mhz (stockspeed). Mijn videokaart is de Ati 4850 @ stock. Mijn OS is trouwens Vista 64 bit.

Ik heb al verschillende videokaartdrivers geprobeerd, geheugen op 1,9V gezet, maar probleem blijft zich voordoen. Af en toe slaat mijn systeem ook even vast (reageert dan heel traag of niet). Ik heb het idee dat het zich met name voordoet als Firefox openstaat; correlatie met al dan niet gamen heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Ook probleem van regelmatig toetsenbord en muis uit- en in moeten pluggen had ik last van. Dit is trouwens opgelost door een vaste bedrade muis in te pluggen. Ook mijn draadloze toetsenbord doet het sindsdien zonder problemen.

Ik begrijp dus dat het verstandig is in ieder geval eens een keer een nachtje Memtest te laten draaien?
Pagina: 1