• Lostsouls
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-01 07:43
Beste Tweakers,

Ik ben alweer een jaartje verslaafd aan overckloken en de gekte die er bij hoort ^^,
Maar de laatste tijd ben ik zwaar aan het overckloken met mijn ( alweer verouderde systeem )

Ik draai een AMD AThlon 64 X2 5200+ ( stock 2,6 ) @ 3,3
Hatstike stabiel etz, nu ben ik bezig me multiplier te verlagen en me FSB omhoog te zetten.

MAAR. hierdoor gaan de Temps van me mobo ( tenminste de sensor ) behoorlijk omhoog,

Mijn vraag is eigentlijk, wat zijn anvaardbare temperaturen van de chipset ? ik drai nu rond de 40-50 graden.
Nou lees ik op het ene forum dat 40 zorgwekkend is ( wat ik haast niet kan geloven ) en op andere dat ze makkelijk 80 graden aan kunnen.

Graag jullie hulp hierbij :P

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
50°C is absoluut geen probleem. Bovendien zijn die sensoren doorgaans niet zo betrouwbaar. Je kan eens aan het koelblok voelen, maar het kan goed zijn dat dat heet aanvoelt, en dat het toch maar 60°C is. En dat is ook nog geen probleem :)

Waarom zou je trouwens met een hogere FSB gaan draaien? Ik denk niet dat het veel zal schelen in prestaties. Lekker de multiplier zo hoog mogelijk houden ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-12-2009 23:47 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ik zou proberen onder de 60 te blijven..

watvoor koelblok zit er op? is er geen groter aftermarketblok? zeker icm een fan die dr op blaast moet je daarmee de temps makkelijk een heel eind naar beneden kunnen halen.. :)

• Lostsouls
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-01 07:43
Waarom zou je trouwens met een hogere FSB gaan draaien? Ik denk niet dat het veel zal schelen in prestaties. Lekker de multiplier zo hoog mogelijk houden ;)
Odat ik blue screens krijg als ik 3,4 ( 12 keer 285 ) draai, maar ik wel stabiel 3.5 ( 11 keer 320) draai.
watvoor koelblok zit er op? is er geen groter aftermarketblok? zeker icm een fan die dr op blaast moet je daarmee de temps makkelijk een heel eind naar beneden kunnen halen.. :)
Het mobo is ( nog ) een asus croshair, helemaal pasief gekoelt. Zit een Mugen 2 op en 2 intakes 2 outakes fans in. Ik heb er idd wel eens voor de grap een tafel ventilator naast gegooid op ene lan, Proc 33 en mobo 33 graden xD