netwerkpoorten bridgen en netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

• westi2002
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik heb een GIGABYTE GA-P55-UD5 moederboard met 2 netwerkpoorten. In mijn werkkamer heb ik helaas maar 1 netwerkaansluiting. Nu had ik bedacht dat ik de netwerkprinter op de 2e netwerkpoort aan kan sluiten, maar ik weet niet hoe ik de 2 poorten moet bridgen. Kan iemand me daarmee helpen?
Is de printer dan trouwens ook in het netwerk beschikbaar als de PC uit staat?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
westi2002 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:25:
Ik heb een GIGABYTE GA-P55-UD5 moederboard met 2 netwerkpoorten. In mijn werkkamer heb ik helaas maar 1 netwerkaansluiting. Nu had ik bedacht dat ik de netwerkprinter op de 2e netwerkpoort aan kan sluiten, maar ik weet niet hoe ik de 2 poorten moet bridgen. Kan iemand me daarmee helpen?
Is de printer dan trouwens ook in het netwerk beschikbaar als de PC uit staat?
Kan, maar is zwaar onhandig. En zoiezo werkt je netwerkprinter dan niet als je PC uit staat.

Makkelijke en snelste oplossing: een switchje van 15 eur. Pc hoeft niet aan te staan, en geen gekloot, gewoon prikken-en-gaan.

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:26
mocht je het toch met een bridge willen doen heb je hier vast wat aan ( had je ook makkelijk zelf kunnen vinden....)

http://windows.microsoft....a/Create-a-network-bridge

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-03 15:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

GoTman schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:44:
mocht je het toch met een bridge willen doen heb je hier vast wat aan ( had je ook makkelijk zelf kunnen vinden....)

http://windows.microsoft....a/Create-a-network-bridge
Dan nog werkt dit niet wanneer de PC uit staat ;)

Maar goed, een goedkoop switchje is denk ik de makkelijkste oplossing.

• westi2002
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik dachte te kunnen voorkomen dat ik weer een kastje met kabels en voeding neer moest leggen. Bedankt voor de reacties.