Toon posts:

P3-500E@620E -> is Alpha cooler genoeg?!? Please help.

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb 3 dagen terug mijn Coppermine 500 op 620 stabiel gekregen. Ik heb er een Alpha cooler opgeplakt, dus ik dacht dat dit wel genoeg was, maar net rebootte mijn compu in één keer. Hij is volgens mij te warm geworden. Ik heb een BE6 mobo, moet ik die temp. meter tussen cpu en cooler plaatsen of op de case van de converter?? Op de case krijg ik temp. van 33C, maar tussen de cpu en cooler krijg ik een temp. van ongeveer 50 a 60C :( Hier baal ik dus van als een stekker!

Kan iemand mij een tipje geven, moet ik meer koelpasta ertussen proppen? Helpen proggies als cpuidle/waterfall/rain?? Of is er een veel betere cooler als de Alpha voor een Coppermine 500?

Please help me!

Greetz,

Myst_

• Sander|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-04 17:01
Geef even de specs van de rest van je systeem. Aangezien de Coppermine 0,18 micron is en er inmiddels al 800mhz Coppermines zijn denk ik dat je het probleem niet direkt bij de temperatuur moet zoeken. Je hebt de busclock op 124 staan, kan je geheugen en VGA kaart dit aan ? Kijk in ieder geval even in de BIOS of je geheugen op CAS 3 staat. Heb je geen PC 133 geheugen is de kans groot dat de instabiliteit wordt veroorzaakt door het geheugen. Dus laat even weten wat voor videokaart, HD en geheugen je hebt.

Verwijderd

ik heb een p3-450@630 mhz .Ik haalde eerst
met mijn 100 mhz sdram,maar 4.5*120=540
Heb mijn geheugen omgeruild voor 133 mhz sdram en voila 140 mhz stabiel
675 doet ie ook maar halverwege win98 loopt
het vast.cpu wil niet meer.
volgens mij heeft die p3-500e van jou meer in huis dan 620 mhz.

ik heb trouwens ook een be-6 moederbord.met een geforce kaart kun je soms zoals bij mij 100 mhz agp stabiel draaien

Verwijderd

mijn 500E draait op 740mhz met standaard koeler erop wordt nauwlijks warm +/- 42 graden

Verwijderd

Topicstarter
Sander: Ik heb een Asus V3800 TNT-Ultra Deluxe 32MB tv-out. IBM ATA66 15.2Gig HD en 256MB pc-100 geheugen.

Jerry: Ik denk ook dat ie meer kan, want bij FSB van 133 dan komt m'n proc. op 667EB, maar bij het opstarten van windows geeft ie errors. Ik denk dat ik pc-133 moet gebruiken, maar dan moet ik een BE6-II aanschaffen en dan flashen met laatste BIOS, want dan kan er pc-133 in :(

Maar in ieder geval, ik vraag me nu af wat het probleem kan zijn.
Nadat ie was vastgelopen, heb ik 'm weer braaf op 500Mhz gezet, maar 2 uurtjes erna kon ik het niet laten om 'm weer terug te schakelen op 620Mhz. Dus nu doet ie het weer wel, maar voor hoe lang????????
Is die Alpha koeler nou wel goed en hoe heet mag die proc. worden? Moet die temp. meter tussen de koeler en de cpu?????

Greetz,

Myst_

Verwijderd

Topicstarter
740 ??????
Hoe dan??? Met standaard koeling???
Gaat dat wel goed aflopen?
Ook op standaard Core Voltage????
Watvoor specificaties heb je? Mobo, geheugen, hd, videokaart, etc. etc.

Nuff Respect :)

Greetz,

Myst_

Verwijderd

cpu: P3500E(cpu loopt gewoon op 1.6volt)
video:asus 6600 de luxe 152core/208mem(socket 7koeler er op gezet)
mobo:abit be6-2(bios qj)
intio scsi kaart(40xcdrom 8/2/20 brander allbei plextor)
harde scijf:ibm pluto 20gb
netwerkkaart :r ealtek 10mbit
geluid:monstersound mx300
128sdram pc100 7ns(1jaar oud,had speciaal pc133 sdram gekocht maar die wilde niet hoger dan 142mhz)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet duidelijk ook een BE6-II aanschaffen, want dit schiet niet zo op :(
Maar ik ben wel happy met m'n coppermine-tje, want ik wil 'm ook tot 700 trekken, moet te doen zijn denk ik.

Explorer: Waar heb jij je temp. metertje geplakt? Op je case of tussen cpu en koeling?

Greetz,

Myst_

• Sander|IA
  • Laatst online: 06-04 17:01
Is hij wel stabiel op 5*120 ? In dat geval zou ik voorlopig even tevreden zijn. Een BE6-II gaat niet helpen, het is het geheugen denk ik. Explorer heeft gewoon goede kwaliteit ram denk ik want BE6 of BE6-II maakt niet zoveel uit.

Verwijderd

een asus 3800 kan niet tegen een al te hoge agp bus(een geforce kan wel tot 100mhz)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het dan even met 620Mhz moeten doen, niet dat ik daar niet tevreden mee ben, maar toch.... Je wilt toch altijd verder gaan, en ik weet dat die proc. het makkelijk moet trekken om hoger dan 620 te gaan zitten.

In ieder geval bedankt voor de reakties!

Greetz,

Myst_

• php
  • Niet online

php

Andere koeling? Een waterkoeler houdt de zaak nog veel koeler, zeker icm een peltier. Maar dan moet de warmte van de proc wel de beperkende factor zijn, en niet het ram.
Voor waterkoeling: http://www.goudacomposieten.nl/waterkoeling
Voor vragen, er is een forum op die site.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het de warmte is. Het ligt aan de videokaart en het geheugen waarschijnlijk.
Waterkoeling vind ik ook een heel gedoe, maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Greetz,

Myst_

• prof
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-09 19:26
Weten jullie misschien een zaak waar ik nu 500e's of 550e's kan kopen? Ivm het tekort aan p3's bij intel enzo.

Bij voorbaat dank, Peter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die van mij bij www.hard-ware.nl gekocht vlak voor de schaarste voor maar 625 piekjes!! Een P3-500E Boxed version!! :) Myst_ is very happy!!

Suc6 met de tocht naar de zeldzame Coppermines! :)

Greetz_

Myst_

Verwijderd

Jerry Badal: Van welk model is die van jou? Ik heb ergens gelezen dat die van SL35D een 'ondergeklokte' 600 is. En laat ik nou net die model hebben, ergens... :9

Ik ben nog aan het zoeken naar een goede koeler (waar ik 'm kan kopen), moeilijk te vinden zeg :'(. Maar zodra ik 'm heb, ga ik lekker in me systeempie bouwen.... :D

Verwijderd

Die is van het model SL37C uit de
Filipijnen.Misschien ligt het toch niet aan mijn cpu maar het geheugen.Ik krijg bij het laden van win2000 een "memory" foutmelding
675 is mischien wel mogelijk met goed geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SL3R2 uit Malaysia. Pack Date: 16-12-1999.
Kan iemand mij vertellen, of ik een goed overclockbare cpu in handen heb of niet.
Bvd.

Greetz,

Myst_

• Arzie
  • Laatst online: 09-09 07:16
Explorer: wat heb jij voor model? En welke week? Kunnen we lekker allemaal op eenzame hoogten komen :)

Verwijderd

dit staat er op mijn cpu:
P3500E malay
RB80526Py500256
Q945A035-0769 SL3R2

ik heb een soltek converter kaart(SL-02A++)

ik weet niet hoe je de datum kan zien wanneer de cpu gemaakt is

Verwijderd

Topicstarter
HEY!

Ik heb precies dezelfde combo als jou Explorer. Dus dat betekent dat ik ook op 740 kan gaan zitten, mits mijn geheugen het trekt en als ik een Geforce zou kopen (want die trekt de 100mhz makkelijk)? :)
Hmmm, dat klinkt goed in de oren! (van mijn computer) :)
Waar heb jij je cpu+converter gehaald??
Betekent dat ik met een Alpha cooler nog hoger als 740 kan gaan zitten??????? :)

Greetz,

Myst_
Pagina: 1