DNS-crashes

Pagina: 1
Acties:

• madnessken
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik surf af en toe is op het internet of speel een spelletje. Meerdere malen per dag heb ik een DNS-crash. Mijn browser werkt dan niet meer, maar ik kan wel nog gamen.Telkens moet ik mijn router resetten en dan werkt alle s weer. Ik heb als provider EDPnet wat normaal geen probleem zou mogen zijn. Misschien kan het aan de router liggen die hier al 4-5 jaar staat(D-link). Wat valt er aan te doen?

Dank bij voorbaat,

M4d

[ Voor 8% gewijzigd door madnessken op 10-12-2009 21:44 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Andere DNS server (Google/OpenDNS), minder torrents? Laatstgenoemde zorgt wellicht voor volgelopen NAT tabel.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe kom je erbij dat je een 'DNS crash' hebt ?
Beschrijf eens de exacte symptomen die je hebt

Tijd voor een nieuwe sig..

• madnessken
Ik dacht dat het zo noemde. Bijvoorbeeld : Ik surf op het internet daarna speel ik een spelletje voor een hafluurtje ofzo en dan ga ik op internet en dan gaat het niet meer. Dan moet ik altijd naar controlpanel van d-link gaan en dan restart klikken. Het valt regelmatig voor(2-3 keer per dag soms meer) , ook als ik niet game.

[ Voor 4% gewijzigd door madnessken op 11-12-2009 13:43 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:23
heb je bittorrent open staan? en zo ja, met hoeveel connecties? En wel is de firmware van die dlink geupdate?

• madnessken
Nee ik heb geen bittorent openstaan wel is af en toe internet download manager. Ik heb hier iets gevonden over de router : http://www.dlink.be/cs/Sa...kEurope-NL_BE%2FDLWrapper

Misschien zal ik is die update van 2006 downloaden?

grtz

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan kan nooit kwaad. Zoals ik het lees heeft dit 0,0 met DNS te maken. Je kunt proberen om op IP dingen te benaderen ipv op naam op het moment dat je deze problemen hebt om dat uit te sluiten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap ongeveer wel wat je bedoeld, maar je bent te vaag in je omschrijvingen. Wat bedoel je met 'dan gaat het niet meer' ?
Heb je helemaal geen connectie met je provider meer? Kun je nog wel naar je router? Wat geeft die dan voor status aan?
Kun je wel pingen naar google op dat moment? Hebben andere PC's er op dat moment ook last van?

Tijd voor een nieuwe sig..

• madnessken
Als het internet uitvalt kan ik wel nog op mijn router . Andere PC's hebben er ook last van. Als het nog is voorvalt zal ik is proberen pingen naar google.

Sorry voor de late reply
Pagina: 1