Browser werkt niet goed na installeren printerdrivers

Pagina: 1
Acties:

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04-2025
Ivm printer problemen heb ik op advies van HP wat stappen uitgevoerd om de nieuwe drivers goed te kunnen installeren.
Sinds dien heb ik problemen met het weergeven van sommige pagina's. (Safari en Firefox)
Heel vaak helpt verversen wel en krijg ik uiteindelijk de pagina te zien.
Op mijn eigen server (Lokaal) krijg ik de iets complexere pagina's helemaal niet open. Extern zijn deze goed bereikbaar.
Andere Mac en Windows(VM) machines op mijn netwerk kunnen hier goed bij.
Ik heb een tweede account op de Imac aangemaakt en deze werkt ook helemaal goed.
Conclusie..ik heb te veel verwijderd.
Hoe kan ik dit herstellen?

+++++++++++++
Zoals afgesproken hieronder de te volgen stappen voor het handmatig verwijderen van de HP software van uw Mac.

1. Ga naar uw schijf waar Mac op geïnstalleerd is.
2. Open de "Bibliotheek" en vervolgens de map "Caches".
3. Selecteer alle bestanden in deze map en verwijderd deze. Mogelijk heeft u hiervoor uw admin wachtwoord nodig.

4. Open wederom de "Bibliotheek" op uw Mac hardeschijf.
5. Open de map "Printers"en verwijder alle onderdelen met betrekking tot HP.
6. Open vervolgens ook de map "Preferences" in uw bibliotheek en verwijder ook hier alle HP onderdelen.

7. Open nu de map "Gebruikers" op uw Mac hardeschijf en vervolgens ook de map met uw gebruikersnaam.
8. Klik op de map "Bibliotheek" en vervolgens op "Preferences".
9. U ziet nu meerdere bestanden, verwijder alle bestanden die beginnen met "com.hp" en "com.apple.print".

Na het verwijderen van deze bestanden start u de computer opnieuw op.
Maak de prullenbak leeg en installeer vervolgens onze software via het internet. Deze kunt u downloaden via onderstaande link.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Al geprobeerd de nieuwe software te installeren dan?

Heb je toevallig bij het browsen wel eens dat de pagina niet laadt?
Of wel laadt, maar niets laat zien (wit scherm)? Dat heb ik namelijk nogal eens, bij Google maar ook bij complexe(re) websites en CMS'en, en mijn situatie heeft aardig wat overeenkomsten met die van jou.

• Chak
Gisteren avond toch maar wat dingen uitgeprobeerd om de schade te beperken.

- Firefox cache verwijder
- Cookies verwijder
- Firefox profiel verwijderd (letop je bent je instellingen en favorieten kwijt)

Firfox werkt eindelijk weer goed.
nu nog safari

• Chak
Update:
Firefox begin weer dezelfde kuren te vertonen.

Ik ben bang dat er niks anders er op zit dan met een nieuwe profiel te beginnen.

Zijn er handige tools om de instellingen en dergelijk naar een nieuwe machine te kopiëren?

• Willem
Je bedoelt je user account te backuppen, nieuwe aan te maken en settings te importeren?

• Chak
Zal dat proberen bedankt voor de tip.

Ondertussen heeft HP mij case gesloten.Oplossing hebben ze en niet vervangen van de printer/scanner willen ze niet doen.
Ik moet maar op nieuwe drivers wachten wanner die beschikbaar komen en of ze het probleem oplossen is ook niet bekend, mogelijk dat er geen drivers meer komen.. Printer is aan mij verkocht met ondersteuning voor OSX 10.5X en niet voor OSX 10.6X.
Ik had maar niet moeten upgraden.

Met andere worden koop zelf een nieuwe printer, wat u heeft is een jaar oud en u kunt niet van ons verwachten dat we deze zullen blijven ondersteunen.
Een ding weet ik dan wel zeker volgende wordt geen HP.
Mijn mijn scanner van 500 euro werkt ook niet meer ivm driver problemen.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik denk dat je HP buiten beeld kan laten, al verdient dergelijke customer support geen hoofdprijs. Als het namelijk op een 'verse' user account prima werkt, ligt het probleem dus bij je user account, en niet aan de printer driver, die system-wide aanwezig is.

Launching containers into space

• Chak
Op de verse user account wekt mij browser weer goed die door HP support is beschadigt

Scanner probleem heeft Hp geen oplossing voor.
Het is een bekend probleem en ik moest maar Windows installeren en via bootcamp mijn scans maken.

• Willem
Wat bedoel je met dat je browser door HP is beschadigd?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het probleem is dat de gebruiker en/of hp met systeemdelen heeft gerommeld binnen het profiel. Profiel herstellen kan, met een schoon profiel verder gaan is slimmer en efficienter.

de Migration Assistant in Utilites doet dit automatisch voor je. (Of Migratie Assistent in Hulpprogramma's)

Uitvoeren vanuit het nieuwe profiel en het oude profiel aanwijzen als bron.

Verder kan je zelf nog even kijken als je dat niet wil;

Mail overzetten is makkelijk, Safari/FireFox, Adresboek, Keychain (alle wachtwoorden die je opgeslagen hebt, certificaten, wifi psk's e.d. zitten hier in) en natuurlijk je eigen bestanden.

Al deze dingen kan je met google vinden.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Voor scannen; werkt Image Capture / Fotolader niet?

Welke apparaten heb je? (Mac hardware, PC hardware, HP hardware, en Mac software, PC software)

• Chak
Scan optie werkt ook wel maar is heel traag geworden.

PDF scan naar USB werkt wel snel en goed.
Maar dit is een lastige optie en vraagt wat extra handelingen op de scanner zelf.

Hardware
Officejet 7590
Imac 27" i7
Imac 20"

Software
HP Scan
OSX Voorvertoning

HP Scan werkt sinds kort weer na een update van de drivers. Heeft heel lang niet gewerkt. Klacht van veel gebruikers op internet..maar jammer genoeg heel traag dus. File size van een bruikbare PDF is van 30 kb naar 500 kb per A4.
Pagina: 1