Mediaspeler voor afspelen van VIDEO_TS directorie

Pagina: 1
Acties:

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Hallo,

Aller eerst even een korte beschrijving van mijn huidige installatie.

Ik heb in de woonkamer een HTPC staan met windows 7, ik gebruik hierop Media Center + MediaBrowser voor het afspelen van mijn volledige DVD-collectie.
De DVD zijn opgeslagen met de bestandstructuur als op de DVD (VIDEO_TS en AUDIO_TS map).
Windows Media Center ziet deze mappen en speelt de DVD volledig af (incl. dvd menu met extra's etc.)

Nu wil ik in de slaapkamer een kleine mediaspeler aan sluiten op de TV die we daar hebben staan.
Deze mediaspeler moet via het netwerk de DVD's die op de HTPC staan afspelen, incl. dvd menus etc.

Ik heb al een en ander gelezen, maar ben eigenlijk nog maar één speler tegen gekomen die daadwerkelijk een DVD als DVD kan afspelen, namelijk de Argosy HV359T.

Andere mediaspelers, als bijv. de Xtremer kunnen wel iso's als volwaardige DVD's afspelen, maar geen losse VIDEO_TS mappen.

Heeft iemand ervaring met de Argosy? Zo ja, bevalt hij goed?
Weet iemand andere mediaspelers die een VIDEO_TS map als echte DVD kan afspelen, dus incl. volledig menu etc.

Aangezien de TV nog niet over een HDMI aansluiting beschikt zal de verbinding naar de TV via Composite of Scart moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304651

Waarom haal je niet gewoon een Mediacenter Extender? Dit is een kleine mediaspeler die niets anders doet dan het beeld van een andere Mediacenter doorgeven? Een Linksys DMA bijvoorbeeld, maar er zijn nog vele anderen.

Dan kun je gewoon de Mediacenter interface blijven gebruiken op je slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 11:05
Ik heb de Playon!HD en als je je videomapje in duikt en het .IFO bestandje start speelt ie de dvd ook af incl menu's ed.

Denk dat je dus ook moet zoeken naar netwerkspelers met .IFO ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Anoniem: 304651 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:24:
Waarom haal je niet gewoon een Mediacenter Extender? Dit is een kleine mediaspeler die niets anders doet dan het beeld van een andere Mediacenter doorgeven? Een Linksys DMA bijvoorbeeld, maar er zijn nog vele anderen.

Dan kun je gewoon de Mediacenter interface blijven gebruiken op je slaapkamer.
Hier heb ik zelf ook aangedacht, maar aangezien er geen merk meer is die nog Media Center Extenders maakt, danwel ondersteund, vind ik dit niet een echte toekomstgerichte (veilige) oplossing. Maar ik zal nogmaals hier eens naar kijken.
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:33:
Ik heb de Playon!HD en als je je videomapje in duikt en het .IFO bestandje start speelt ie de dvd ook af incl menu's ed.

Denk dat je dus ook moet zoeken naar netwerkspelers met .IFO ondersteuning.
Moet je met de Playon!HD wel zelf de bestanden selecteren, of herkent hij zelf de map VIDEO_TS al als een dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Smarron

The bend

De HDX-1000, PCH-A110 en E-Great M34A kunnen ook de map afspelen waarin de bestanden staan.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Als je geen HD materiaal met de .H264 codec bestanden hoeft af te spelen, kan ik je de ScreenPlay ProHD aanbevelen. DivX (HD) speelt hij wel af, evenals de meeste Mpeg en Xvid formaten.

Dit ding speelt uitstekend DVD-ISO's en mappen af met behoud van menu.

Kijk hier voor de prijzen: pricewatch: Iomega ScreenPlay Pro HD Multimedia Player 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318634

MeatLoaf schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:30:
Hallo,

Aller eerst even een korte beschrijving van mijn huidige installatie.

Ik heb in de woonkamer een HTPC staan met windows 7, ik gebruik hierop Media Center + MediaBrowser voor het afspelen van mijn volledige DVD-collectie.
De DVD zijn opgeslagen met de bestandstructuur als op de DVD (VIDEO_TS en AUDIO_TS map).
Windows Media Center ziet deze mappen en speelt de DVD volledig af (incl. dvd menu met extra's etc.)

Nu wil ik in de slaapkamer een kleine mediaspeler aan sluiten op de TV die we daar hebben staan.
Deze mediaspeler moet via het netwerk de DVD's die op de HTPC staan afspelen, incl. dvd menus etc.

Ik heb al een en ander gelezen, maar ben eigenlijk nog maar één speler tegen gekomen die daadwerkelijk een DVD als DVD kan afspelen, namelijk de Argosy HV359T.

Andere mediaspelers, als bijv. de Xtremer kunnen wel iso's als volwaardige DVD's afspelen, maar geen losse VIDEO_TS mappen.

Heeft iemand ervaring met de Argosy? Zo ja, bevalt hij goed?
Weet iemand andere mediaspelers die een VIDEO_TS map als echte DVD kan afspelen, dus incl. volledig menu etc.

Aangezien de TV nog niet over een HDMI aansluiting beschikt zal de verbinding naar de TV via Composite of Scart moeten.
en bij mij lukt niet Video TS via Windows Media Player afspelen.
Wat voor sofware gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
Als je die map met die Video TS en zo even door DVDShrink heenhaalt heb je een ISO die prima op de WD HD TV afsp[eelbaar is. Mik je gelijk de trailers, extraatjes en de talen en ondertiteling die je niet wilt weg met de knop "re-author"; korte leercurve en snel programma ook, paar minuutjes voor een complete DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MeatLoaf schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:30:

De Xtreamer kan ook losse VIDEO_TS mappen afspelen inclusief menu's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

De Asus O-play kan het ook. Is ook meteen de goedkoopste oplossing.
Pagina: 1