SWF marges

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben met Flash een animatie aan het maken welke ik als .SWF exporteer. Wanneer ik deze dan in de browser open, dan is alles wat in Flash buiten het witte werkvak te zien is, ook te zien in het SWF bestand. Dit is dus zeg maar 'buiten de grens'.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen het gene exporteer wat in het witte vlak staat?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Ik denk dat je in Flash niet duidelijk binnen je canvas bent gaan werken :) Maak even een andere Stage achtergrond kleur in Scene 1 (via je properties panel) en je weet wat de ruimte is die je kunt gebruiken.

Welke Flash versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Je kan ook een layer maken die je noemt "canvas" en teken daarin een groot wit vlak wat ver buiten je canvas gaat.. daarna teken je een zwart vlak ter grote van je canvas en delete dit, dan heb je een masker waardoor niemand buiten je canvas wat kan zien.

Lastig om uit te leggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

MOAW schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:00:
Je kan ook een layer maken die je noemt "canvas" en teken daarin een groot wit vlak wat ver buiten je canvas gaat.. daarna teken je een zwart vlak ter grote van je canvas en delete dit, dan heb je een masker waardoor niemand buiten je canvas wat kan zien.

Lastig om uit te leggen. :P
euh, daar hebben ze in flash het mask voor uitgevonden. Layertje maken met een shape zo groot als je stage. Rechter muisknop op de layer en klik op mask. Dan alle content onder de mask layer hangen.

Maar dat is niet de oplossing voor je probleem. Waarschijnlijk probeer je de swf te bekijken in je browser zonder een html eromheen. In dat geval wordt je movie gewoon gescaled. Als je je movie in een htmlomgeving hangt (bij voorkeur met swfobject) dan zou je dit probleem niet meer moeten hebben.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje aan de late kant, maar alsnog hartelijk bedankt voor jullie reacties. Het is opgelost!