Hoi,
Ik ben bezig om een programmatje te maken dat voor mij enorm veel regels text leest en vervolgens in een database in access 2007 opsla.
Alleen zit het net wat lastiger dan normaal.
De bestanden bevinden zich namelijk in verschillende mappen.
Ik heb één hoofdmap, met daarin verschillende mappen (AX1_2008, AX1_2009, AX2_2008, AX2_2009, etc...).
Dit zijn in totaal 103 mappen.
In die mappen bevindenden zich elk ongeveer 100 bestanden (*.OID, is feitelijk een ASCII .txt bestand)
In 1 zo'n bestanden bevinden zich data in de vorm van
Header;HeaderInfo;Etc;
Trade1;data;start;end
Trade2;data;start;end
Trade3;data;start;end
...etc
Vervolgens wil ik werkelijk alle Trade's in een database stoppen met de vorm van
Header HeaderInfo Trade1 data start end
Header HeaderInfo Trade2 data start end
Header HeaderInfo Trade3 data start end
Die tabel zal dus een ongeveer miljoen regels gaan bevatten.
Nu ben ik enigzins wel een beetje thuis in programeren, maar vooral OOP, en VBA heb ik nog nooit aangeraakt en na vershcillende tuto's gelezen te hebben werd het me alleen maar waziger. Ook alle video tuto's op youtube bijvoorbeeld komen totaal niet overeen met mijn Office 2007 Access mogelijkheden.
Dus de simpele maar toch lastige vraag, heeft er iemand een klein opstapje naar een site waar het wel goed uitgelegd staat, of simpelweg een klein fundament om mee te beginnen.
Bedankt alvast
PS. Al heb je nog info nodig, vraag!
Ik ben bezig om een programmatje te maken dat voor mij enorm veel regels text leest en vervolgens in een database in access 2007 opsla.
Alleen zit het net wat lastiger dan normaal.
De bestanden bevinden zich namelijk in verschillende mappen.
Ik heb één hoofdmap, met daarin verschillende mappen (AX1_2008, AX1_2009, AX2_2008, AX2_2009, etc...).
Dit zijn in totaal 103 mappen.
In die mappen bevindenden zich elk ongeveer 100 bestanden (*.OID, is feitelijk een ASCII .txt bestand)
In 1 zo'n bestanden bevinden zich data in de vorm van
Header;HeaderInfo;Etc;
Trade1;data;start;end
Trade2;data;start;end
Trade3;data;start;end
...etc
Vervolgens wil ik werkelijk alle Trade's in een database stoppen met de vorm van
Header HeaderInfo Trade1 data start end
Header HeaderInfo Trade2 data start end
Header HeaderInfo Trade3 data start end
Die tabel zal dus een ongeveer miljoen regels gaan bevatten.
Nu ben ik enigzins wel een beetje thuis in programeren, maar vooral OOP, en VBA heb ik nog nooit aangeraakt en na vershcillende tuto's gelezen te hebben werd het me alleen maar waziger. Ook alle video tuto's op youtube bijvoorbeeld komen totaal niet overeen met mijn Office 2007 Access mogelijkheden.
Dus de simpele maar toch lastige vraag, heeft er iemand een klein opstapje naar een site waar het wel goed uitgelegd staat, of simpelweg een klein fundament om mee te beginnen.
Bedankt alvast
PS. Al heb je nog info nodig, vraag!