[Router] Netwerkbenchmarking

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

• TimB89
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hi guys,

Ik wil graag de bedrading / werking van mijn router benchmarken, dit door bijvoorbeeld een file van 10 GB constant over een kabel heen te pompen en dan packetloss meten (een paar dagen lang bijvoorbeeld).
Als het goed is komen alle pakketjes netjes aan, als dit niet het geval is moeten de kabels vervangen worden.

Huidige setup:

MODEM -- ROUTER -- PORT 1: PC
Tel1 -- PORT 2: PC -- SWITCH -- Playstation
-- PORT 3: Printer

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Alvast bedankt! :X

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Geen idee tussen welke OS'en je wil gaan kopieren maar wat dacht je, bijvoorbeeld, van een VBS of BAT onder Windows te schrijven? Geen idee trouwens ook of je op Google of GoT zelf al tools of ideeen had gevonden maar daar bijvoorbeeld nog aanvullende vragen over hebt?

Zie ook NT Beleid

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 10-12-2009 20:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Packetloss zal wel bijna 0 zijn. Ik zou zeggen: zet iperf op als client en server en test je netwerk. Let wel op dat dit tot 95mbit/s zal gaan op een 100mbit lijntje, dus dan hou je niks meer over om te browsen etc.

Edit: Als je specifiek packetloss wil testen, is PING daar toch prima voor? Zo nodig kan je een ping flood uitvoeren. (ping -f)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 20:28 ]

• TimB89
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Het zal gaan tussen Windows XP clients, hoewel van client pc naar router en terug het beste is?

*Iperf zie ik alleen 1 seconden een zwart schermpje die weer verdwijnt?

[ Voor 28% gewijzigd door TimB89 op 10-12-2009 20:29 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wordt alleen ook ff vergeten dat packetloss niet eens aan een kabel hoeft te liggen. Kan ook aan een switch/router/hub/NIC/interferentie/OS-drivers liggen.

Vraag me enigszins af waarom de vraagstelling zo "simplistisch" tot een topic is geworden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-03 15:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom op GoT :)

Ik begrijp dat je een vraag/probleem hebt. We verwachten wel dat de gebruikers op GoT wat eigen inzet tonen. Bijvoorbeeld door te laten zien wat ze al geprobeerd hebben, en waarom dat niet werkte.
TimB89 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:28:
Het zal gaan tussen Windows XP clients, hoewel van client pc naar router en terug het beste is?
Dus een packetje naar de zelfde PC sturen? Dan zal de client de router niet eens passeren.
*Iperf zie ik alleen 1 seconden een zwart schermpje die weer verdwijnt?
Waarschijnlijk verwacht dat programma een switch of argument. Het zal een command line tool zijn die je af dient te trappen met wat argumenten. :)

Verder is dit natuurlijk wat makkelijk. Je wilt iets, maar je hoopt dat wij het je voor gaan kauwen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Er zijn genoeg netwerktest programma's te vinden, maar dan moet je gewoon even googlen.

Progjes vinden kan je zelf, scriptjes schrijven mag je ook zelf. Dat heeft verder ook niets met Netwerken te maken.

Suc6 met je zoektocht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.