Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IP adres extern niet te benaderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al heel wat uren zoet met het internet afstruinen naar een oplossing voor dit probleem, maar kan tot nu toe niets vinden wat een oplossing biedt. Het volgende:

Opstelling: Ziggo Arres modem. -> Linksys WRT-610N -> Meerdere computers (bekabeld aangesloten).

Een van deze computers draait als een thuis server, voornamelijk om media te streamen. Dit alles werkt perfect. Ik haal de snelheid die ik zou moeten halen met mijn Ziggo Alles in 1 Extra pakket.

Echter, aangezien dit pakket mij persoonlijk netto zo'n 9,4mbit upload bied wilde ik de server voor meer dan enkel mediastreamen gaan gebruiken. Ik heb geprobeerd meerdere gameservers te runnen (tactical ops, warsow, cod4 etc.), een apache server te draaien, een shoutcast server te draaien, maar bij al deze applicaties loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Namelijk dat het externe ip-adres niet toegankelijk is van zowel buitenaf als andere pc's in het netwerk. Intern wil alles echter wel werken. De poorten zijn op een correcte manier geforward in de linksys router. Canyouseeme.org geeft aan dat de poorten open staan en toegankelijk zijn.

Zodra ik een pc direct op het modem aansluit wil het wel lukken. Ik krijg dan uiteraard een nieuw IP adres toegewezen van ziggo waarop het wel werkt. Echter zodra ik er voor kies om de router er weer tussen te zetten krijg ik weer time-outs.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

De poorten worden geforward in de linksys naar het interne ip-adres van de betreffende pc; 192.168.2.2 (waar 192.168.2.1 het adres van de router is om conflict met het eventuele modem te voorkomen). Poorten staan op "Both" geopend. Canyouseeme.org geeft aan dat de poorten openstaan, echter kan ik alsnog niet connecten vanaf het externe ip-adres dat toegewezen wordt door ziggo aan het mac address van de linksys.

Doordat direct aansluiten op het modem mij wel het externe IP-adres laat bezoeken ga ik er van uit dat Ziggo geen blokkade heeft op betreffende geforwarde ports. Kan het zijn dat het IP-adres dat gekoppeld is aan de router geblokkeerd wordt door Ziggo?

Hopelijk is er een makkelijke oplossing. Ik zie jullie reacties graag tegenmoet.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 22:13
Vanaf welke pc probeer je je externe IP te benaderen? Dat kan niet vanuit je interne netwerk zijn, dus probeer eens te connecten vanaf de pc van je buurman of telefoon met 3G-internet bijvoorbeeld.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:56

Matis

Rubber Rocket

maarud schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:44:
Vanaf welke pc probeer je je externe IP te benaderen? Dat kan niet vanuit je interne netwerk zijn, dus probeer eens te connecten vanaf de pc van je buurman of telefoon met 3G-internet bijvoorbeeld.
Of gebruik een web-proxy [google=free web proxy]

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 10-12-2009 18:46 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Probeer je je externe adres van binnenuit (je eigen netwerk) te benaderen?

Dit werkt alleen als je router een zogenaamde loopback functie ondersteund.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, wellicht dat daar het probleem ligt dan. Zonder loopback functie is het dus niet mogelijk om te testen of het werkt via het externe IP-adres? Weer iets geleerd :)

De shoutcast heb ik nog niet geprobeerd via iemand anders. Gameservers wel en dit wilde niet werken, desondanks dat de poorten naar het juiste interne ip adres waren toegewezen. Een voorbeeld met de shoutcast server is; Server heeft intern adres 192.168.2.2. Shoutcast server draait op port 8000 en 8001. Deze zijn beiden geforward in de linksys router naar het interne ip adres van de server. De shoutcast server doet het, en broadcast naar een laptop op het interne netwerk via het interne ip. De shoutcast server wordt ook zichtbaar op de website van shoutcast. Zodra ik op listen klik en kies voor bijv. de webplayer, blijft hij connecten naar het externe ip adres, maar kan geen verbinding maken. Ik zal dit straks nog uitproberen op een pc van een buurman.

Toch raar dat de gameservers dan niet bezoeken waren door anderen, terwijl ik voor dezen dezelfde setup heb gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Het gebruiken van een gratis proxy geeft de volgende melding bij het bezoeken van de Shoutcast webtool op poort 8000 via het externe ip-adres dat ik momenteel toegewezen heb.

The requested resource could not be loaded. libcurl returned the error:
couldn't connect to host

Intern via http://192.168.2.2:8000 doet deze het wel.

canyouseeme.org geeft:

Success: I can see your service on 84.30.**.*** on port (8000)
Your ISP is not blocking port 8000

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 19:18 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Misschien moet je ook de UDP poorten openen? Shoutcast is iets van streaming audio toch.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem na een uurtje nog eens getest. Om de een of andere reden doet hij het nu wel. Wellicht een (on?)verklaarbare vertraging. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!
Pagina: 1