780G icm monitor (DVI) en tv (HDMI)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• SHenge
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo met 780G chipset. Op de DVI uitgang zit mijn Samsung Syncmaster 930BF monitor aangesloten, op de HDMI uitgang mijn Philips 32PFL7803H/10 tv.

Als ik aan het computeren ben en ik zet mijn tv aan, wisselt de output automatisch van monitor naar tv. Irritant! Ik kan dus niet tegelijk gebruik maken van mijn computer+monitor en mijn tv (om gewoon tv te kijken, bedoel ik dan), tenzij ik de HDMI kabel er op voorhand uit haal.

* Ik weet dat Dual Display niet mogelijk is met DVI+HDMI, maar dit is in principe toch ook niet nodig? Ik wil gewoon zelf bepalen of ie via DVI of via HDMI het signaal uitzendt.
* Ik zou mijn monitor via een standaard VGA aan kunnen sluiten, maar ik wil het via DVI laten werken. (Koppig.)
* Hetzelfde geldt voor een extra videokaart erbij. Dit is eigenlijk al helemaal geen optie.

De voorkeur voor HDMI betekent dus dat als ik het signaal wil uitzenden via DVI naar de monitor, of de tv uit moet staan, of dat ik de HDMI-kabel er iedere keer uit moet halen.

Iemand hier gedachten over?

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik vrees dat het probleem ontstaat door de instelling die je perse wilt gebruiken. Aangezien HDMI en DVI exact hetzelfde kanaal gebruiken, zal het een de ander onderbreken.

Ik vrees dat een extra videokaart toch de enige echt vriendelijke oplossing is. Voor 25 euro heb je een HD4350, waarmee je een extra DVI danwel HDMI apparaat kunt aansturen. Daarbij gebruikt deze kaart bij vol vermogen ook maar amper 20Watt. Ik weet niet waarom het geen optie zou kunnen zijn, maar goed, gezien de opties in het bios (die ook gelimiteerd is aan de hardware) is er verder weinig keuze.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Hier valt niets aan te doen.

Je TV gaat aan, het huidige signaal wordt verstoord.
Er wordt een nieuwe handshake gedaan, je TV wint.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• SHenge
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Dank voor de onomwonden en duidelijke antwoorden. Ik snap dat ze hetzelfde kanaal gebruiken, ik had alleen gehoopt dat ik kon bepalen wie op welk moment. Maar als de TV altijd wint, houdt het op.

Dan houd ik het er voorlopig toch maar op die kabel er iedere keer uit te halen. Het is namelijk ook weer niet zo vaak dat het de investering van een extra kaart rechtvaardigt. Misschien dat ik nog eens ga proberen mijn monitor met een VGA kabel aan te sluiten, maar dat voelt als een stap terug in de tijd.