moederbord GA-8I915PM start moeilijk op

Pagina: 1
Acties:

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02 20:52
hoi (:

ik vermoed dat mijn mobo een beetje aan het overlijden is.
als ik de powerknop indruk dan gaat alles gewoon aan, fans etc. en hardeschijf.
alleen daar blijft het bij, verder gaat ie meestal niet.
ook krijg ik dus geen beeld.
maar soms na weetikveel hoe vaak aan en uitzetten wilt ie wel eens tijdens dit opstarten 'piep' zeggen, zoals het gewoonlijk ook altijd ging, en de pc start normaal op!
dan werkt 'ie gelukkig ook naar behoren en valt hij niet uit, loopt niet vast etc.

maar weet iemand wat het kan zijn?
het kunnen geen kapotte condensators zijn, deze heb ik allemaal nagecheckt en zien er stuk voor stuk nog normaal uit, alle kabels zitten er zeker weten goed in, de bios is ook al gereset, geheugenreepjes verwisselt en er 1 uit gelaten helpt ook niet.

specs:
mobo: GA-8I915PM
voeding: coolermaster, 400 watt
processor: pentium 4 (516) 2.93ghz
geheugen: 1gb ddr (word wel tijd voor 2gb.. XD)
videokaart: xfx geforce 8500gt (licht overgeklokt, maar dat mag bij opstarten niks uitmaken toch??)

alvast bedankt (:

[ Voor 4% gewijzigd door Brad op 10-12-2009 18:14 ]

• Brad
oke de dingen die ik kon proberen heb ik geprobeert, maar vele had ik al gedaan zoals atx reset enzo, alleen vergeten te vermelden (:
ook heb ik alle pci-kaarten verwijderd -niet veel werk, gebruik alleen een pci wireless N adapter-
en alle apparaten losgekoppelt behalve me beeldscherm en het toetsenbord

Verwijderd

probeer dan eens onderdelen uit in een andere computer. (graka & ram) Ik vermoed ook dat je mobo kaduuk is maar voor de zekerheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 18:57 ]

• Brad
ik heb wel een kapotte grafische kaart, maar toen deze erin zat had ik dit probleem ook, alleen kwam het eens in de zoveel tijd voor dat ie dit deed, alleen nu is dat veranderd naar élke keer dat ik hem opstart..
en ik kan helaas niet aan ander ramgeheugen komen, heb geen oude computer hier staan etc. D: