UPC modem/router lijkt poorten te blokkeren.

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ik kom er echt niet meer uit met dat modem van UPC. Heb sinds twee weken een UPC zakelijk abonnement waarbij ik van UPC een Cisco EPC2425 modem en router in 1 heb ontvangen. Op zich ging aansluiten uitstekend, had ook binnen 5 minuten signaal en was mijn internet online. (ik kon op zich problemen verwachten, te snel online is ook weer verdacht :/ )

In ieder geval werken er een aantal dingen niet meer sinds de nieuwe aansluiting, zoals:
- MobileMe wil niet meer synchroniseren
- iTunes kan Genius niet meer updaten
- Mail verzenden via de SMTP server van mijn eigen domein werkt ook niet.
- Het verzenden van mails via de UPC SMTP gaat ook ontzettend traag. Kan soms wel tot enkele minuten duren voor een mailtje met alleen tekst.

Ik weer in de instellingen van de Cisco router gedoken en alle firewall en IP flood detection etc uitgezet zodat het daar niet aan kan liggen. Op mijn Macbook pro ook de firewall uitgezet (alleen even om te testen of dit werkt). Maar helaas zonder resultaat.

UPC zegt natuurlijk dat zij geen enkele poort blokkeren. Zelfs de SMTP poorten niet. Maar alles werkend krijgen lukt mij niet. Poorten forwarden naar 1 computer werkt ook niet voor mij aangezien er meerdere computers in het netwerk gebruik maken van dezelfde poort.

Wat kan ik nog doen, heb ik een insteling over het hoofd gezien?

EDIT: Hmm, het probleem blijkt lokaal te liggen, aangezien een andere Macbook pro niet dezelfde problemen ondervindt.

EDIT2: Een volledige herinstallatie heeft de euvels verholpen. Nog nooit zoiets raars meegemaakt. Mijn computer lijkt nu in orde.

[ Voor 13% gewijzigd door eerdepeer op 14-12-2009 10:13 ]