Mini audio mix paneeltje

Pagina: 1
Acties:

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:32
Heey,

Ik werk tegenwoordig vaak met twee computers.(laptop+Dekstop)
En daarbij heb ik altijd een koptelefoon op, nu vroeg ik me af of iemand een mix apparaatje weet dat ik alletwee de koptelefoon uit kan samenvoegen tot een uitgang.
En evt met apparte Master, line 1, line2 volume control.
En niet té duur.. ben maar een arme student :9
Thanks

Edit: Samenvoegen,, dus gewoon van twee apparte audio bronnen een maken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tokko1 op 10-12-2009 18:27 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wil je nou signaal samenvoegen of mixen?

Je kunt je microfoon ingang gebruiken, dan heb je dus 2xM minjack kabel nodig. Geen idee hoe je dit softwarematig eenvoudig oplost overigens. (anders dan met DJ programma ofzo)

Je kunt een audio splitter gebruiken, maar het andersom aansluiten. Maar ik weet niet of dat slecht is voor je audiochips en of je daarmee niet snel je koptelefoon opblaast (go google)

Anders mix apparaat kopen, Numark M1 is iets van 70€ ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alles kan stuk.

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:38

• remco_k

remco_k

De TS wil 2 bronnen aansluiten op 1 hoofdtelefoon. Niet meerdere hoofdtelefoons aan 1 bron.

Alles kan stuk.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 00:18
remco_k schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:04:
[...]

De TS wil 2 bronnen aansluiten op 1 hoofdtelefoon. Niet meerdere hoofdtelefoons aan 1 bron.
Beetje lezen kan geen kwaad, specs :

RockStar makes it fun to create your own music experience. Connect up to five headphones, and your iPod, to start sharing. Or, add another iPod to mix songs and listen together. Works with all MP3 and DVD players, as well as other portable media devices.

Kan dus WEL ;)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• tokko1
G8KeePeR schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:28:
[...]

Beetje lezen kan geen kwaad, specs :

RockStar makes it fun to create your own music experience. Connect up to five headphones, and your iPod, to start sharing. Or, add another iPod to mix songs and listen together. Works with all MP3 and DVD players, as well as other portable media devices.

Kan dus WEL ;)
Lijkt me sterk maar als 't werkt prima oplossing opzich :P Iemand toevallig ervaring :X

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Vraag me af wat daar in zit... Ik zie geen voeding dus het is passief opgebouwd, en het zou me niks verbazen als alles zo 1:1 aan elkaar is doorverbonden. Lijkt me dan toch niet verstandig om er meerdere uitgangen tegelijk aan te hangen!

Nederlander in België

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:13
Mocht je willen overgaan tot de koop van dit product, heb je hier vast wat links:

Belkin Rockstar:

-http://tweakers.net/pricewatch/242918/belkin-rockstar-for-ipod-and-mp3-players.html
-http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=belkin+rockstar&_sacat=See-All-Categories

• tokko1
Elektronicanet schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:32:
Vraag me af wat daar in zit... Ik zie geen voeding dus het is passief opgebouwd, en het zou me niks verbazen als alles zo 1:1 aan elkaar is doorverbonden. Lijkt me dan toch niet verstandig om er meerdere uitgangen tegelijk aan te hangen!
Laptop+Desktop, wat zou dr mis kunnen gaan dan?

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik ben zelf van plan om de `terratec aureon 5.1 usb mk2` te kopen. Die kost maar 50 euro en ziet er goed uit.

Ik heb geen leuke ondertitel.

• remco_k

remco_k

tokko1 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:38:
[...]

Laptop+Desktop, wat zou dr mis kunnen gaan dan?
Line uitgangen kan je doorgaans zonder problemen passief parallel aan elkaar schakelen.
Maar; bij phones uitgangen, impedanties zijn mogelijk veel lager waardoor het één en ander niet goed gaat komen.

Ik zou het gewoon op safe spelen, zowel voor de kwaliteit als veiligheid van je apparaten: doe er een klein mengpaneeltje tussen.

Alles kan stuk.

• tokko1
remco_k schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:15:
[...]

Line uitgangen kan je doorgaans zonder problemen passief parallel aan elkaar schakelen.
Maar; bij phones uitgangen, impedanties zijn mogelijk veel lager waardoor het één en ander niet goed gaat komen.

Ik zou het gewoon op safe spelen, zowel voor de kwaliteit als veiligheid van je apparaten: doe er een klein mengpaneeltje tussen.
10 / 50 euro 8)7
Mij een redelijk groot verschil :X

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

remco_k schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:15:
[...]

We hebben het hier niet eens over lijn-uitgangen, maar hoofdtelefoon uitgangen. Bij een iPod betekent dat 5 Ohm uitgangsimpedantie, best weinig dus. Als je 2 van die dingen aan elkaar hangt gaan ze elkaar gegarandeerd beïnvloeden, wat ten nadele is van de geluidskwaliteit (freq. respons, distortion, SNR) en hopelijk alleen dat.

Stukje onderbouwing: http://www.tape.com/resource/impedance.html
. If you combine two or more sources into a single load, the low output impedance of one source will load down the output of the other source, and vice versa. This can cause level loss and distortion. If you want to combine the signals from two devices into one input, you need to put a series resistor in line with each device before combining them. That prevents each device from loading down the other. A minimum resistor value might be 470 ohms per source.
Nadeel van zo'n serieweerstand is dat je een versterker nodig gaat hebben om je koptelefoon nog goed aan te kunnen sturen. Omdat de Belkin 2 kanten op werkt en passief is, zit dat er niet in.

Maar goed, voor 9 van de 10 mensen is geluidskwaliteit toch niet belangrijk, en als de apparatuur het overleeft, dan kan zo'n ding best uitkomst bieden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Elektronicanet op 10-12-2009 22:31 ]

Nederlander in België

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Maar de beste oplossing is gewoon die Behringer, actief, en geen onzekerheid of het wel kan/mag :) Beste kwaliteit, en misschien ooit ook nog eens handig in andere situaties.

Heb je gelijk een goede aparte regelaar en aansluiting voor je koptelefoon, en een onafhankelijke uitgang naar je versterker.

[ Voor 27% gewijzigd door BèR op 10-12-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tokko1 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:43:
Heey,

Ik werk tegenwoordig vaak met twee computers.(laptop+Dekstop)
En daarbij heb ik altijd een koptelefoon op, nu vroeg ik me af of iemand een mix apparaatje weet dat ik alletwee de koptelefoon uit kan samenvoegen tot een uitgang.
En evt met apparte Master, line 1, line2 volume control.
En niet té duur.. ben maar een arme student :9
Thanks

Edit: Samenvoegen,, dus gewoon van twee apparte audio bronnen een maken ;)
Den arme student zal dan met den soldeerbout zelf iets moeten fiksen. Men neme dus een eenmaal om schakelaartje en drie minijackjes. Vervolgens worden tussen deze een aantal draadjes gesoldeerd. Klaar is keesie voor pakhembeet 5 euries. :)

Edit Schakelaar = potmeter 2 kohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Elektronicanet schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:30:
[...]
We hebben het hier niet eens over lijn-uitgangen, maar hoofdtelefoon uitgangen.
Dat is me bekend, vandaar dat ik het phones verhaal (zei het in simpele vorm) even aanhaal en dat is ook de reden waarom ik in de eerste instantie meteen al met een mixerje aan kwam zetten.
Als het line-uitgangen zou betreffen, die kan je doorgaans prima passief parallel schakelen. Maar in dit geval moet men dat gewoon niet doen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
ik heb nu de Rockstar binnen, en zoals eerder gewaarschuwd:
Een interferrentie.. :X maarja 't is niet te erg dus als ik lkkr aan 't gamen ben kan ik toch muziekjes op me laptop draaien en met me rockstar mixen :P
Want 50+ euro is me een beetje te veel weer, had wel verw8 dat er eenvoudige mixers waren voor 20/30 euro |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 00:18
tokko1 schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:17:
Een interferrentie.. :X maarja 't is niet te erg dus als ik lkkr aan 't gamen ben kan ik toch muziekjes op me laptop draaien en met me rockstar mixen :P
Want 50+ euro is me een beetje te veel weer, had wel verw8 dat er eenvoudige mixers waren voor 20/30 euro |:(
Dus die specs van Belkin zijn niet correct ? |:(
Terugbrengen die handel :(

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
Oh toch raar dan, heb daar zelf echt geen last van gehad, net nog m'n Xbox en m'n PC tegelijk op me koptelefoon gehad dmv de Rockstar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mixt dus helemaal niets met die Rockstar. Je verbindt de uitgangen van de beide geluidskaarten met elkaar door en zet er een hoofdtelefoon op. Nu maar even afwachten tot de ene geluidskaart de andere op zal blazen. Ook kan de hoofdtelefoon het voor gezien houden. Hoe dan ook, in beide gevallen ben je van die interferentie af. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Op zich is dit een goede oplossing, alleen wat duurder: http://www.bax-shop.nl/pa...ixer/product-details.html

Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.de/EN/images/lightboxphotos/MX400_P0390_Front_XL.jpg

2de hands wel goedkoop: http://synthforum.nl/foru...ghlight=mx400#post1169242

[ Voor 17% gewijzigd door bredend op 13-12-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:51
Goodkoop DAP StageCube blokje
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/d1505.jpg
Voor 23 euro...
Anders moet je eens op de bekende 2dehands sites zoeken voor een goedkoop mengpaneeltje. Kan echt niet zo veel kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan wel een hoofdtelefoonversterker achter de mixer zetten. Anders werkt het nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

NjitsSs schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:38:
Goodkoop DAP StageCube blokje
[afbeelding]
Voor 23 euro...
Anders moet je eens op de bekende 2dehands sites zoeken voor een goedkoop mengpaneeltje. Kan echt niet zo veel kosten...
Hé! Die kon ik nog niet. Inderdaad, hele goede suggestie.
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:51:
[...]

Je moet dan wel een hoofdtelefoonversterker achter de mixer zetten. Anders werkt het nog niet. :)
Heel scherp. Maarre, kijk eens wat er aan de voorkant zit, rechts naast de 2 volume knopjes?
"Headphone/line out". Should do it.

[ Voor 2% gewijzigd door remco_k op 13-12-2009 16:40 . Reden: typo ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:38:

Heel scherp. Maarre, kijk eens wat er aan de voorkant zit, rechts naast de 2 volume knopjes?
"Headphone/line out". Should do it.
Ik doelde op die Behringer MX 400. En daar zit geen headphone out op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:58:
[...]

Ik doelde op die Behringer MX 400. En daar zit geen headphone out op.
Whooops, my bad.
Even in de handleiding gekeken (omdat sommige line-outputs prima headphones kunnen aansturen, want in dit geval niet zo lijkt te zijn), het ding lijkt ook mono.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:38:
[...]

Whooops, my bad.
Even in de handleiding gekeken (omdat sommige line-outputs prima headphones kunnen aansturen, want in dit geval niet zo lijkt te zijn), het ding lijkt ook mono.
Dan koopt de TS er toch twee. Dan is het ook stereo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:07:
[...]

Dan koopt de TS er toch twee. Dan is het ook stereo. :D
Dan zou ik toch gaan voor dat DAP StageCube blokje.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Of gewoon een tweedehands behringertje van Marktplaats, hoeft ook niet meer dan 10-20 euro te kosten.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomWassenberg
remco_k schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:23:
[...]

Dan zou ik toch gaan voor dat DAP StageCube blokje.
Daar is één van de inputs ook mono van, staat er op de pagina van de link (waarschijnlijk omdat die bedoeld is voor een microfoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Ik snap dat Dap blokje niet helemaal.
Zitten oooo 0 poorten aan de achterkant. Waarvan de "o" poortjes rood/wit zijn en de 0 de 6.3mm plug is.
Zijn die "oooo" een imput samen? Of twee imputs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die goedkope mixertjes (zoals die Behringer eerder genoemd) schijnen alleen wel veel ruis te produceren. Lijkt me ook een puntje van aandacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

tomwas54 schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:48:
[...]

Daar is één van de inputs ook mono van, staat er op de pagina van de link (waarschijnlijk omdat die bedoeld is voor een microfoon).
Inderdaad, je hebt gelijk.
Blijft dat Behringer mixertje van mij toch weer bovenaan staan. :+
Palomar schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:18:
Die goedkope mixertjes (zoals die Behringer eerder genoemd) schijnen alleen wel veel ruis te produceren. Lijkt me ook een puntje van aandacht...
Het is relatief en dat geldt voor alle budget-merk mixers. Relatief geven ze meer ruis.
Maar netto genomen, is er prima mee te werken, vooral in een thuis situatie.
Een gemiddelde huis tuin en keuken geluidskaart / mp3 speler / andere audio bron produceerd al dusdanig veel ruis van zichzelf dat het aandeel ruis wat er door de mixer bijkomt totaal verwaarloosbaar is.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom sluit je de "audio uit" van je laptop niet aan op de "line in" van je desktop

Ik moet de eerste desktop nog zien die dat niet kan. kosten 1 kabeltje van 2 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.tronme.com/images/jackjack.jpg
maar dan iets langer :P

Afbeeldingslocatie: http://res1.windows.microsoft.com/resbox/en/Windows%207/Main/8/4/8440e487-7ae3-427b-a9b7-c861a5521758/8440e487-7ae3-427b-a9b7-c861a5521758.jpg
audio uit dus op de blauwe connector op de desktop .. en tadaa

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 14-12-2009 19:57 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
fish schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:51:
Waarom sluit je de "audio uit" van je laptop niet aan op de "line in" van je desktop

Ik moet de eerste desktop nog zien die dat niet kan. kosten 1 kabeltje van 2 euro

[afbeelding]
maar dan iets langer :P

[afbeelding]
audio uit dus op de blauwe connector op de desktop .. en tadaa
Dude :D
Briljant, en té makkelijk eigenlijk! Werkt perfect kan me pc volume met me keyboard regelen en me laptop met laptop keyboard :D _/-\o_ en dat allemaal voor €0,00! (Had hier nog z'n snoertje liggen..:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lol .. np dude

Iperf

Pagina: 1