Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Defragmenteren tijdens IDLE

Pagina: 1
Acties:

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
een aantal computer hier op het werk raken erg gefragmenteerd. hier wil ik de gebruikers niet mee storen.
nu ben ik op zoek naar een programma dat tijden de screensave of als de pc 5min idle staat gaat defragmenteren.

nu had ik Jkdefrag gevonden maar als je die aan zet lijkt het net of je pc gecrashed is en daar gaan gebruikers natuurlijk ook weer over klagen. nu was ik zelf aan het proberen of ik iets voor elkaar kreeg.

nu heb ik in de windows scheduler een taak aangemaakt die udefrag.exe -o C: uitvoert als de pc 5min idle is en weer uitschakelt als de computer weer gebruikt wordt alleen dat krijg je zon lelijke dosbox. nu dacht ik Aha CMDOW.exe en dan krijg ik die wel weg. dat klopt maar als de pc weer gebruikt wordt sluit hij cmdow.exe ipv de udefrag.exe dus de defragmentatie gaat dan door onder het werk.

nu wou ik weten of jullie hier een oplossing voor hebben

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

O&O defrag kan dat. Maar dat is niet gratis.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Is het geen optie om dit soort werkzaamheden 's nachts te laten uitvoeren?

Daarnaast is het trouwens geen goed idee om defragmenteren een continu proces te laten worden, aangezien dit niet goed is voor de levensduur van de harde schijf :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Hier zitten wel een paar fijne tussen: http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwdefrag_r.html

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ben je wel zeker dat het probleem ligt aan eventuele fragmentatie van de harde schijf? NTFS bestandssystemen hebben daar namelijk veel minder last van dan FAT32 bijvoorbeeld.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
s'nachts willen ze bij ons niet hebben ivm "brandgevaar" daarom overdag. maar overdag gaan de gebruikers klagen omdat het systeem traag wordt/is. en iedereen heeft zowat op verschillende tijde pauze.
software voor zoveel computers aanschaffen gaat niet want het is crisis en er wordt geen geld uitgegeven aan dit soort dingen.

naast defragmenteren wil ik nog wel wat meer dingen doen om de snelheid op peil te houden maar die dingen kan ik tussen door doen. defraggen kan wel eens heel lang duuren

ik zal die snapfiles eens bekijken.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Pagina: 1