[SBS2008] Map rechten als administrator

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Zojuist wilde ik in de NETLOGON map een opstart script maken.
Hierbij merkte ik dat ik als gebruiker die in de Administrators groep zit geen bestanden kan aanmaken, maar alleen mappen.

Dit geldt voor de gehele C:\ schijf, behalve de eigen persoonlijke Documenten map.

Vreemd genoeg kan ik hier niets over vinden.
Het account is aangemaakt door de installatie van Windows zelf (Standaard is het Administrator account uitgeschakeld).

Ik kan het account Administrator wel activeren, maar dat heeft geen zin aangezien het huidige account waarmee ik werk ook in de Administrators groep valt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga zelf eens wat moeite doen, dit is grewoon standaardfunctionaliteit van het OS, je mist essentieele basiskennis. De vragen welke je de afgelopen dagen hebt gesteld laten dit ook duidelijk zien.

Hint: UAC

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
sanfranjake schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:43:
Ga zelf eens wat moeite doen, dit is grewoon standaardfunctionaliteit van het OS, je mist essentieele basiskennis. De vragen welke je de afgelopen dagen hebt gesteld laten dit ook duidelijk zien.

Hint: UAC
Nou dat valt best mee hoor.
Maar had even niet aan de UAC gedacht.

Maar het is dan toch vreemd dat zelfs een Admin hiervoor de UAC moet uitschakelen om bestanden op de C:\ aan te kunnen maken?
Sorry, maar ik snap die die gedachten daar niet echt achter.
Voor de normale gebruikers kan het dat begrijpen en had ik wel aan de UAC gedacht, maar voor een Admin denk je daar niet zo snel aan, of is dat heel erg stom gedacht?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan ik heel kort in zijn: Ja

Voeg je account nog even expliciet toe, of benader de map via het netwerk.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters