[Windows Server 2003 R2] ]Terminal Server log

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 310756

Topicstarter
Systeeminformatie
Microsoft Windows Server 2003 R2
Standard Edition
Service Pack 2

Beste Tweakers,

Wij hebben 30 gebruikers waarvan een aantal vaak via een RDP sessie werken op onze server. Vaak is men ook 's avonds bezig en hier wordt men voor gecompenseerd. Het probleem is alleen dat er niet echt een registratie is hoe lang men 's avonds bezig is geweest.

Onze partij die ons technisch ondersteund met de servers kwam met de volgende oplossing: Terminal Server log. Dit is wel wat ik zoek, maar ik vind het minder dat het allemaal in het engels is en dat het bedrijf is gevestigd in Kroatië. Ik ben zelf gaan zoeken op google, maar ik kom niet verder.

Ik vroeg me af of jullie nog een Nederlands bedrijf kennen die een soortgelijk programma kan leveren.

Doel
Het registeren van de terminal server sessies en rapporten draaien waarin naar voren komt wie er 's avonds heeft gewerkt en hoelang.

Budget
Maximaal €1000,-

Alvast bedankt allemaal, en ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Johan

Anoniem: 334311

Beste Johan,

Dank u voor waarin ons product. Kunt u ons een seintje op sales(a)terminalserviceslog.com en ik weet zeker dat we iets kunnen werken voor je.

Thanks, Frane van Acceleratio Ltd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die een alternatief kent? Niemand met een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet je denk ik afvragen wat je er precies mee opschiet om te weten wanneer iemand inlogged, want als een van jullie medewerkers inlogged en vervolgens lekker de krant gaat lezen dan weet je dat toch alsnog niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zelf hou ik voor eigen logging, altijd makkelijk om te zien wanneer iemand is ingelogd geweest en op welke Citrix server in mijn geval, een logfile bij op een netwerklocatie (Hidden Share) waarin de inlogtijd van de gebruiker staat en het moment van afloggen. Dit doe ik met een logon en logff script middels een Group Policy, je kunt gewoon een .cmd file aanroepen die een "echo %username% is ingelogd op %computername% om %date% %time% >>\\server\share\%username%.txt". Hetzelfde doe je tijdens afloggen en zo weet je wanneer gebruikes in en uit loggen.

Maar zoals Elevator al aangeeft, je weet dan alleen de in en uitlogtijd van de gebruiker. Iemand kan inloggen en dan lekker gaan niksen en dat kun je dan niet zien, misschien is WorkPace met logging dat wel handig om pauzegedrag te zien?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou die 1000 euro aan iets anders besteden dan een logging tooltje.

in 5 minuten schrijf je zelf een batch script waarmee je terug kan kijken wie wanneer inlogt en uitlogt.

op deze manier kan je absoluut niet controleren wat iemand heeft gedaan. Je kan je geld beter uitgeven aan een tool waar je de uren in meot schrijven, je hebt er mijn inziens meer aan om te weten dat iemand 2 uur bezig is geweest aan het projectplan voor project x, of 3 uur aan de documentatie van tooltje Z, dan dat iemand 2 uur is ingelogd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:24:
Maar zoals Elevator al aangeeft, je weet dan alleen de in en uitlogtijd van de gebruiker. Iemand kan inloggen en dan lekker gaan niksen en dat kun je dan niet zien, misschien is WorkPace met logging dat wel handig om pauzegedrag te zien?
Ook zulke tools zeggen niet zo heel veel. Als ik even gauw een setup uitteken op een kladje heb ik 0,0 toetsaanslagen, maar ben toch echt wel aan het werk. Het wordt dan wat link om op zulke tooling te gaan vertrouwen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Question Mark schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:57:
[...]
Ook zulke tools zeggen niet zo heel veel. Als ik even gauw een setup uitteken op een kladje heb ik 0,0 toetsaanslagen, maar ben toch echt wel aan het werk. Het wordt dan wat link om op zulke tooling te gaan vertrouwen.
Dacht dat WorkPace wel wat meer zou zien :( (Ik gebruik het zelf niet, mijn gebruikers wel :) ).

Ik weet niet of de gebruikers vanaf thuis werken of op locatie, als het op locatie is dan zou je toch een soort van Supervisor kunnen inschakelen die de mensen wat in de gaten houdt?

https://powershellisfun.com

Topicstarter
Om even terug te komen op de vraag wat ik precies wil:

Ik wil een oplossing waarbij ik gemakkelijk per gebruiker kan zien of deze persoon 's avonds heeft gewerkt en zo ja, van hoe laat tot hoelaat. Een bijkomend iets is het kijken of de persoon ook daadwerkelijk wat heeft gedaan (load), maar alleen al een rapportage kunnen draaien van de personen die ingelogd waren in de avond zou voldoende zijn.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 21:53
Op mijn werk heb ik via GPO gewoon een logon kixtart script draaien met de volgende regels erin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
If (UCASE(@WKSTA) = "TERMSERV") AND (@TSSESSION = 1)

If (Open (1,"\\file01\Logs\tslog.txt",5) = 0)
        $ret = WriteLine(1,"[" + @DATE + " " + @TIME + "] User " + @USERID + " logged on to TS " + @WKSTA + @CRLF);
        $ret = Close(1);
    EndIf   

EndIf

Waarbij TermServ de computernaam is vd terminal server
Gratis en voor niets

[ Voor 7% gewijzigd door JasperE op 17-12-2009 17:48 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

En hoe wou je gaan bepalen of een user werkt?

Load genereren = werken? $user maakt wel een excel die veel load trekt terwijl ie naar het voetbal kijkt
toet / muis beweging detecteren? Dus als je een doc open hebt op je scherm en je bent ondertussen aan de telefoon met een klant ben je niet aan het werken?

Laat je mensen hun avondwerk in het normale tijdsregistratie systeem registreren, en als je ze niet vertrouwd laat ze niet 's avonds werken

You don't need eyes to see, you need vision

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Lijkt me dat er eerst een VPN verbinding tot stand gebracht moet worden? Misschien is dat makkelijker bij te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ RolfLobker: nope er wordt geen gebruik gemaakt van een VPN. Men maakt gewoon verbinding met een externe computer, en zo komen ze op hun eigen serverprofiel. Weet je wel, met 'mstsc' :)

@ Yalopa: Heb je helemaal gelijk in, het blijft moeilijk. Daarom is een simpel scriptje als die van JasperE op zich voldoende, maar daarmee krijg ik geen mooi overzicht denk ik.. Centraal staat gewoon dat ik 's avonds wil kunnen zien wie heeft ingelogd met een extern bureaublad en hoe lang.. Daarvan wil ik een rapportage, zodat ik gemakkelijk kan zien wie hoelang heeft gewerkt. (grafieken of iets dergelijks zou helemaal top zijn, visueel!)

@JasperE: Mooie en simpele oplossing, alleen te simpel. Op die manier krijg je een tekstdocument die helemaal volstaat met regels tekst. Ik zie liever wat visueels, dat je snel kan zien wie online is geweest, en hoe lang.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 310756 op 18-12-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Los van alle technische oplossingen ben ik van mening dat als je je werknemers niet vertrouwd of dient te controleren je een heel ander probleem hebt dan de compensatie voor de gemaakte uren.

Daarnaast, RDP direct aanbieden over Internet !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Los van alle technische oplossingen ben ik van mening dat als je je werknemers niet vertrouwd of dient te controleren je een heel ander probleem hebt dan de compensatie voor de gemaakte uren.

Anoniem: 310756 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:18:
@JasperE: Mooie en simpele oplossing, alleen te simpel. Op die manier krijg je een tekstdocument die helemaal volstaat met regels tekst. Ik zie liever wat visueels, dat je snel kan zien wie online is geweest, en hoe lang.
Het is niet al te moeilijk om tekstregels in (bijvoorbeeld) een database te plaatsen, waarna je het kan presenteren zoals je zelf wilt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
lier schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:28:
Ach, misschien heeft hij het wel over een rabobankfiliaal :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 21:53

Je zou het script kunnen aanpassen naar output in CSV formaat. Dan kan je het eenvoudig in excel openen en er allerlei statistieken en grafieken uit halen.

Als je wil zien hoe lang iemand ingelogd is kan je eenzelfde soort script als logoffscript instellen. In GPO heb je een instelling die bepaalt hoe lang iemand op een terminal sessie inactief mag zijn en hoe lang het duurt voordat een disconnected user uitgelogd wordt. Als je die waarde minimaal (want moet wel praktisch blijven) instelt, dan krijg je een aardig beeld van wanneer en hoe lang iemand ingelogd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ey, tis gratis.
Jasper heeft je al 1000 euro bespaard, en dan ga je nóg lopen zeuren?
Bouw er een mooi macrotje bij in excel, of voor mijn part met LogParser en je hebt je eigen rapportage meuk met grafiekjes.
Zal het je 3 uur kosten @ 70 euro, stuk goedkoper dan die 1000.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
dan koop je toch PowerFuse of AppSense. daar kan je dat soort dingen prima mee doen. complete log met activiteit (tot de gebruikte cpu cycles na!)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1