Ik heb een vraagje voor de SQL wizards onder ons:
Ik heb 3 GPSen, 3 Temperatuursensors en 2 snelheidsmeters waarvan ik op random intervallen data van binnen krijg. Ik wil elke verandering opslaan en bijhouden wat de status is van de andere apparaten op een bepaald tijdstip. Dus dat ik simpelweg kan zeggen"Hoesnel werd er bewogen op tijdstip y, en wat was de meest actuele temperatuur toen?"
Ik heb de volgende tabellen gedefinieerd:
Positie
-PositieID
-GPSMeterNr
-Long
-Lat
Primary key: PositieID,GPSMeterNr
Snelheid
-SnelheidID
-SnelheidMeterNr
-Snelheid
Primary key: SnelheidID,SnelheidMeterNr
Temperatuur
-TempID
-TempMeterNr
-Temperatuur
Primary key: TempID,TempMeterNr
-AlgLog
-TempID
-TempIDRecent (boolean)
-SnelheidID
-SnelheidIDRecent (boolean)
-PositieID
-PositieIDRecent (boolean)
-DateTime
Primary key: DateTime
Alle sensoren van 1 type komen tegelijkertjid binnen.
Nu wil ik de TempID,SnelheidID en PositieID velden koppelen aan de bijbehorende tabellen, en hier komt het probleem. De SQL server staat mij niet toe om deze links te maken omdat de primary keys in de 3 tabellen samengestelde keys zijn van het ID en het meternummer.
Is er een manier om dit te omzeilen en het toch mogelijk te maken dat ik de foreign key kan maken?
Ik heb 3 GPSen, 3 Temperatuursensors en 2 snelheidsmeters waarvan ik op random intervallen data van binnen krijg. Ik wil elke verandering opslaan en bijhouden wat de status is van de andere apparaten op een bepaald tijdstip. Dus dat ik simpelweg kan zeggen"Hoesnel werd er bewogen op tijdstip y, en wat was de meest actuele temperatuur toen?"
Ik heb de volgende tabellen gedefinieerd:
Positie
-PositieID
-GPSMeterNr
-Long
-Lat
Primary key: PositieID,GPSMeterNr
Snelheid
-SnelheidID
-SnelheidMeterNr
-Snelheid
Primary key: SnelheidID,SnelheidMeterNr
Temperatuur
-TempID
-TempMeterNr
-Temperatuur
Primary key: TempID,TempMeterNr
-AlgLog
-TempID
-TempIDRecent (boolean)
-SnelheidID
-SnelheidIDRecent (boolean)
-PositieID
-PositieIDRecent (boolean)
-DateTime
Primary key: DateTime
Alle sensoren van 1 type komen tegelijkertjid binnen.
Nu wil ik de TempID,SnelheidID en PositieID velden koppelen aan de bijbehorende tabellen, en hier komt het probleem. De SQL server staat mij niet toe om deze links te maken omdat de primary keys in de 3 tabellen samengestelde keys zijn van het ID en het meternummer.
Is er een manier om dit te omzeilen en het toch mogelijk te maken dat ik de foreign key kan maken?
Mess with the best, die like the rest