[SBS2008] Mailbox delen voor meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Zojuist alle gebruikers aangemaakt op de server (exchange 2007) met daarbij een algemene mailbox.
Ik heb een security group (global) aangemaakt > groep heet: infomail
In deze security groep staan alle gebruikers die de info mailbox kunnen inzien en ook moeten deze gebruikers names Info een email kunnen sturen.

Ik heb nu in de Exchange management bij de Info mailbox het volgende gedaan:
Manage Send as... en Manage Full Access... de groep infomail toegevoegd.

De gebruikers kunnen nu wel de info mailbox benaderen, maar als er een nieuwe mail gestuurd wilt worden namens de Info mailbox dan kan dit niet.

Melding: U bent niet gemachtigd om het bericht namens de opgegeven gebruiker te verzenden.

De gebruikers zijn geen admins of power users, zijn gewoon standaard gebruikers, aangemaakt met de wizard in SBS Console.

Ook heb ik al de mailbox opnieuw toegekent aan de gebruiker en vervolgens toen dat niet werkte, de gebruiker opnieuw aangemaakt, maar het werkt nog steeds niet.

Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Jep, de gebruikers hebben "send-on-behalf" permissies nodig. Ik ben alleen een SBS nono, dus ik zou niet weten hoe je dat moet doen :P

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:47:
Jep, de gebruikers hebben "send-on-behalf" permissies nodig. Ik ben alleen een SBS nono, dus ik zou niet weten hoe je dat moet doen :P
Tnx voor de tip, heb het gevonden.

Exchange management > Recipient Configuration > infomail properties > Mailflow Settings > Delivery options
Hier kun je users aanmaken met 'Send on Behalf' permissies.