Toon posts:

Voeding stuk of videokaart stuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs problemen met me pc, spontane reboots, vastlopers etc.
Mijn pc draait 24/7 nu merkte ik al dat ong 1 keer in de week de pc vanzelf opnieuw opgestart was als ik terug kwam van mijn werk, opzich geen probleem.
Ik heb afgelopen jaar erg veel COD1 gespeeld en heb dan ook sinds de release CODMF2 gekocht,
Maar na een verse installatie van windowsXP (met alle updates) doet mijn pc raar.

Bij het insttalleren van de nieuwste video drivers (voor Ati Saphire 4670) mijn pc op een soort van standby springt de fan van mijn processor heel hard gaat "blazen" en de enige remedy een reboot is.

Dit heb ik ook als ik CODMF2 ga spelen, zodra ik 1 minuut in de game ben en ik kijk om me heen in het trainings level gaat me beeldscherm weer op standby en me PC staat weer als een gek te blazen.
(met de hoogste settings zowel als met de laagste settings)

Nu heb ik een foto gemaakt van het bios scherm en volgens mij is de 12v lijn te laag, hopelijk kan iemand feedback geven

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/50mwlu.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 08:57 ]

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
probeer eens een stress test waarbij de videokaart niet wordt gebruikt, zoals prime95, kijken of hij dat volhoudt.

foto kan ik overigens niet zien

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Automatische reboot uitzetten zodat je error kan zien of logs nakijken in eventviewer

Verwijderd

Topicstarter
Buntmans schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:23:
probeer eens een stress test waarbij de videokaart niet wordt gebruikt, zoals prime95, kijken of hij dat volhoudt.

foto kan ik overigens niet zien
Stress test is inderdaad handig (al start 3dmark gewoon totaal niet op :S)
Foto komt vanavond
Buntmans schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:23:
Automatische reboot uitzetten zodat je error kan zien of logs nakijken in eventviewer
Deze staat al al uit, hij reboot ook niet(scherm gaat gewoon op standby en dan moet ik handmatig resetten)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
*edit*

De foto van mijn bios staat er inmiddels op
Ik heb ook al diverse full HD films gedraait en daar heeft mijn pc weer geen enkele moeite mee
Hopelijk heeft iemand anders nog ideeën na aanleiding van de foto

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:03
Kan je misschien wat specificaties geven omtrent je voeding?
Het is bekend dat voedingen over tijd wel eens kunnen inzakken, doorgaans gebeurt dit sneller bij B-merk voedingen.

Edit: probeer ook eens te stressen met FurMark.

[ Voor 12% gewijzigd door Dnomaid op 11-12-2009 09:05 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 23:36

@r!k

It is I, Leclerq

ik heb zelf display driver problemen gehad met een hd4890 en een gigabyte moederbord, bij mij bleek een bios update voor het moederbord soelaas te bieden. Je zou eens kunnen kijken of dat ook iets bij jou uithaalt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 15:53

ResuCigam

BOFH

Het zou ook een warmte probleem kunnen zijn, ik weet niet welke cpu je gebruikt maar 51 graden in de BIOS is best hoog lijkt me. Heb je de kast al eens open gehad en gekeken of de ventilatoren en de koelvinnen een beetje stofvrij zijn?

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:15:
Het zou ook een warmte probleem kunnen zijn, ik weet niet welke cpu je gebruikt maar 51 graden in de BIOS is best hoog lijkt me. Heb je de kast al eens open gehad en gekeken of de ventilatoren en de koelvinnen een beetje stofvrij zijn?
Ik heb een Intel Core 2 Duo E8400, ik begin nu inderdaad te denken dat het wel eens een hitteprobleem kan zijn, ik ga vanmiddag als eerst eens mijn koelpasta vernieuwen

De voeding is trouwens van HKV ofzo die moet ik ook maar eens vervangen denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik toch even wil melden hoe alles afgelopen is.....
Ik ben vrijdag begonnen met het verversen van de koelpasta, mijn processor zat meestal op idle al rond de 50 graden, maar nu ik alles gedaan had kwam ik erachter dat de koeler niet perfect bleef zitten op de processor.(de pinnen bleven niet goed zitten in het moederbord.
Ik heb de pc toch maar opgestart en binnen no time zag ik in me bios dat me processor op 120 graden kwam :o Op het moment dat ik hem aandrukte zakte hij wel snel naar 40 graden maar dat is geen oplossing.

Toen heb ik een nieuwe voeding (die vertrouwde ik toch al niet) en een nieuwe koeler gehaald(cooler master) en nu stond ie weer op 25graden idle, COD MW2 draait ook weer als een zonnetje 8)

bedankt voor het advies iedereen !
Pagina: 1