Tijdelijk moederbord met andere chipset

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:56
Hallo tweakers,

Ik heb (omdat mijn oude moederbord MSI P35 Neo-f kapot is) een tijdelijk moederbord in m'n pc gestopt.

De MSI P31 Neo V2.

Verdere specs;
E6750
2gb ram 667 Apacer
XFX 8800 GS 384mb
320gb samsung HDD
OCZ 550W fatal1ty voeding

Nu is mijn oude moederbord de RMA in, en omdat dit zolang kan duren dacht ik; ik koop een tijdelijk bordje.

Nu wil ik hem opstarten (windows 7) en zodra het beeld windows laden in beeld komt knalt hij eruit na 2 seconde.
Dan zegt hij bij de volgende keer opstarten; opstart herstel of normaal starten.
Opstart herstel haalt ook niks uit.

Komt dit omdat het een andere chipset is en dus andere drivers zijn?
Wat kan ik doen om hem wel door te laten starten? (of kan het alleen met clean install van windows)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het mogelijk is om in de veilige modus op te starten moet je daar eerst je chipsetdrivers deïnstalleren, vervolgens booten en kijken of het werkt zonder chipsetdrivers.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je kunt ook 'for the time being' een Ubuntu-live cd'tje gebruiken als OS. Als je originele mobo weer terug is, ga je weer terug naar Win 7.

Anders zal er inderdaad weinig anders op zitten dan een nieuwe install.

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:56
Wiethoofd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:08:
Als het mogelijk is om in de veilige modus op te starten moet je daar eerst je chipsetdrivers deïnstalleren, vervolgens booten en kijken of het werkt zonder chipsetdrivers.
Ik heb geprobeerd in veilige modus op te starten, maar dat ging niet op de een of andere manier.
Hij laad de bestanden wel maar dan klapt hij eruit en begint weer opnieuw met opstarten.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
http://global.msi.eu/inde...prod_no=1557&maincat_no=1
Weet je zeker dat je de juiste BIOS hebt?

Verder heeft de P31 een ICH7 controller,en de P35 een ICH9. Er zit wel enig verschil in natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door eX0duS op 10-12-2009 14:16 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gaat niet werken. Ander mobo, zelfde install is vrijwel altijd not done.

• eX0duS
  • Laatst online: 21-02 16:56
Dj-sannieboy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:15:
Gaat niet werken. Ander mobo, zelfde install is vrijwel altijd not done.
Ik heb anders geen problemen gehad met dergelijke situatie's. Van een P35 naar een P43, geen enkel probleem. Zelfs van een Intel naar AMD board ging het nog goed (alhoewel je liever een nieuwe install hebt).

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 19:56

Frits Flits

SOUND! Designer

Met Acronis True Image + Universal Restore kan je in principe van elke installatie een image maken en die op elke willekeurige computer terugzetten zonder problemen. Dat werkte goed met XP, maar ik weet niet of dat ook bij Vista en 7 het geval is. Daarbij is het programma niet gratis.

specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het meenemen van Windows installaties naar andere platformen is al heel vaak langsgekomen. Het kan lukken, maar bijna altijd is het aan te raden om even een nieuwe install te doen.
Dit topic ga ik in elk geval sluiten, er is al meer dan genoeg over geschreven in Windows Clients
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.