Het volgende probleem doet zich voor:
Bij een schone installatie van Windows 7 64bit word alles netjes geïnstalleerd.
Er zijn geen problemen. Echter bij een reboot merk ik dat windows erg lang blijft hangen in de boot.
Dit heb ik kunnen trasseren en heeft te maken met classpnp.sys. Dit word verholpen met de laatste drivers van AMD.
Echter komt na installatie van de laatste AHCI drivers van AMD het volgende probleem naar voren.
Alle harddrives worden bij een reboot offline gezet.
Nu moeten alle schijven weer online komen en dat duurt redelijk lang en het lijkt mij ook niet goed voor de schijven.
Ik heb al gezocht maar kan niks vinden.
Alleen dat de classpnp.sys hardware gerelateerd is maar dat probleem doet zich niet meer voor bij de nieuwste drivers.
En wat ik ook vreemd vind is dat mijn vorige systeem de zelfde chipset had (790FX & SB750) en die had nergens last van.
Mijn systeem±
AMD Phenom II x4 955
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P (laatste bios)
2 x 2 GB PC3-9500
Windows 7 64bit
Iemand enig idee in welke richting ik nog meer moet zoeken ?
Bij een schone installatie van Windows 7 64bit word alles netjes geïnstalleerd.
Er zijn geen problemen. Echter bij een reboot merk ik dat windows erg lang blijft hangen in de boot.
Dit heb ik kunnen trasseren en heeft te maken met classpnp.sys. Dit word verholpen met de laatste drivers van AMD.
Echter komt na installatie van de laatste AHCI drivers van AMD het volgende probleem naar voren.
Alle harddrives worden bij een reboot offline gezet.
Nu moeten alle schijven weer online komen en dat duurt redelijk lang en het lijkt mij ook niet goed voor de schijven.
Ik heb al gezocht maar kan niks vinden.
Alleen dat de classpnp.sys hardware gerelateerd is maar dat probleem doet zich niet meer voor bij de nieuwste drivers.
En wat ik ook vreemd vind is dat mijn vorige systeem de zelfde chipset had (790FX & SB750) en die had nergens last van.
Mijn systeem±
AMD Phenom II x4 955
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P (laatste bios)
2 x 2 GB PC3-9500
Windows 7 64bit
Iemand enig idee in welke richting ik nog meer moet zoeken ?