• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-02 10:38
Ik heb een Acer Aspire 6920G die ik als (Windows7)HTPC wil inzetten. Deze laptop werd geleverd met een afstandsbediening (variant van de MCE-remote), waarvan de ontvanger is ingebouwd in de laptop.
De afstandsbediening wordt (na installeren van de ITE Cir drivers) herkend en kan direct gebruikt worden in Windows Media Center. Maar ik zou graag de functies van de knoppen willen (her)configureren, alsmede deze afstandsbediening gaan gebruiken in MediaPortal en wellicht andere Windows-toepassingen.

Hiertoe werden HIP en Girder geïnstalleerd, met het idee om de knoppen van de remote compleet 'from scratch' te gaan leren.
Maar bij het scannen van de input blijkt echter dat de (media)knoppen niet gedetecteerd worden. Daarnaast doet de menu-knop van de afstandsbediening in de huidige opstelling dienst als pijltjestoetsen, waarbij de OK-knop een ENTER stuurt.

Ik vermoed dan ook dat de afstandsbediening in een soort 'generic input mode' staat binnen Windows, waarbij een aantal buttons het toetsenbord emuleert. Heeft iemand een idee hoe ik de volledige verzameling knoppen van deze afstandsbediening kan gebruiken/herconfigureren?

[ Voor 5% gewijzigd door letsa op 11-12-2009 16:05 . Reden: remote control-->afstandsbediening ]