Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Document maken van figuren, tabellen en txt-bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma geschreven dat als output verschillende figuren (aantal figuren varieert), tabellen en enkele txt-bestanden heeft.
Ik zou graag een geautomatiseerde (of toch zoveel mogelijk) manier vinden om van al deze input een standaard document te maken (dus een document met secties en tekst, waarin ook deze figuren etc worden geplaatst). Is er software waarin ik dit proces kan automatiseren?

Ik dacht eerst aan Latex, maar aangezien mijn kennis hiervan beperkt is en ik niet wist of het mogelijk was om een varierend aantal figuren te importeren, ga ik het denk ik toch niet gebruiken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is er een relatie tussen bestandsnaam en verhouding tekst/figuur/tabel? Dan kan je vrij eenvoudig met een loopje in VBA de boel in een Word-document plaatsen.

Moet je natuurlijk wel (de beginselen van) VBA en van scripting kennen, de rest is te doen o.b.v. F1 en macro-opnemen en die code bekijken en (!) opschonen/aanpassen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Een of andere PDF creatie tool ?
Er zijn er genoeg die via scripting te bedienen zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad kan je alles 'printen' naar 1 pdf, maar dan is wle alles op een losse pagina en da's misschien niet zo mooi :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:09:
Inderdaad kan je alles 'printen' naar 1 pdf, maar dan is wle alles op een losse pagina en da's misschien niet zo mooi :)
Nee, ik bedoel iets uitgebreider. Er zijn componenten die je kan gebruiken (ole, acticex) waarmee je ook "echte" PDF's kan samenstellen. Dus met index etc., ik doel niet op een gewone pdf printer.