Rare problemen na upgrade naar Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mijn Acer 3810T Laptop (zonder DVD-drive, dus met bootable USB-stick) geupgrade van de bijgeleverde Windows Vista naar Windows 7. Nu ervaar ik de volgende problemen: Bij het opstarten runt vaak ineens het checkdisk programma (nog in DOS-modus) en dan vindt 'ie honderden fouten in bestanden en indeksen en zwevende bestanden. Tot nu toe startte het daarna gewoon verder op, had dan soms alleen problemen met Firefox en OpenOffice (missende bestanden) wat na herinstallatie was opgelost. Nu deed 'ie het echter weer, checkdisk runnen en veel fouten vinden dus, en nu werkt explorer.exe niet meer dus dat is wel een serieus probleem.

Heb al een keer teruggezet naar systeemherstelpunt, dat lost misschien de nietwerkende programma's wel op maar hij blijft raar doen. Ik kan windows ook niet zomaar opnieuw installeren, omdat het een upgrade is en ik de hidden partitie waarop Vista was bijgeleverd heb verwijderd, en heb daar geen CD van.

Suggesties? Alvast bedankt,

Bart

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Die cd/dvd van Vista had je zelf aan kunnen maken. Heeft het systeem wel goed gedraaid met Vista of heb je meteen Windows 7 geinstalleerd? Test anders het geheugen eens met MemTest86+ en de harde schijf met de (dos)tool van de betreffende fabrikant.