[CSS] Css verschuift als er een anchor in de link staat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 09:25
Tweakers,
Op bijvoorbeeld deze pagina verschuift de gehele content naar links wanneer er een # in de link staat in Internet Explorer. Wanneer je #post2473448 uit de url haalt gaat alles wel goed. Firefox heeft geen problemen met de #. Helaas kom ik er niet uit om met de beschikbare debuggers de fout te vinden. Ik vermoed dat het probleem in de CSS in combinatie met javascript zit, omdat wanneer je de javascript in IE disabled het wel goed gaat.

Ik heb in Firebug gekeken welke css wijzigingen er gedaan worden maar ook daar komt niets nuttigs uit. Ook heb ik alle scripts stap voor stap doorlopen, maar ook daar gebeuren geen schokkende dingen.

De wijziging komt (denk ik) doordat de #content div 9 px naar links wordt opgeschoven, maar waarom is me niet duidelijk.

Het forum is een standaard forumpakket waarbij de css en html volledig custom is, hopende dat ik hier dan toch het probleem mag plaatsen.

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
je zou iets meer informatie moeten geven.. bijvoorbeeld welke versie van IE je hebt gebruikt, want in IE 8 kan ik het niet reproduceren: met of zonder anchor ziet er bij mij exact hetzelfde uit :]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

kaesve schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:35:
bijvoorbeeld welke versie van IE je hebt gebruikt, want in IE 8 kan ik het niet reproduceren: met of zonder anchor ziet er bij mij exact hetzelfde uit :]
Ik eerst ook niet, maar schijnbaar toch ergens in een javascript wordt de div #content vertelt dat ie op left:-9px moet staan. Daar zal TS gewoon moeten elimineren.

TS heeft een vBulletin 3.8.2 install (overigens is 3.8.4pl1 uit), maar daarbij wel een heap aan advertising en andere meuk. Mogelijk zitten wat JS libraries elkaar tegen te werken, of verkloot een advertiser wat dingen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
MueR schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:44:
[...]

Ik eerst ook niet, maar schijnbaar toch ergens in een javascript wordt de div #content vertelt dat ie op left:-9px moet staan. Daar zal TS gewoon moeten elimineren.

TS heeft een vBulletin 3.8.2 install (overigens is 3.8.4pl1 uit), maar daarbij wel een heap aan advertising en andere meuk. Mogelijk zitten wat JS libraries elkaar tegen te werken, of verkloot een advertiser wat dingen.
psh. dat is al de tweede keer vandaag dat ik 'fouten' in website-layouts mis.. 'k heb niet echt mijn dag zeg :0

edit:: misschien is het ook een idee om te debuggen in IE zelf? dat gaat in IE8 tegenwoordig best aardig. bovendien zal debuggen met firebug hier niet helemaal helpen, omdat de bug niet optreed (of niet te merken is) in firefox :0

[ Voor 15% gewijzigd door kaesve op 10-12-2009 11:54 ]

• Erpenator2
Zowel in IE 7.0 als in IE 8.0 komt het voor dus leek me niet nodig te vermelden.

@Muer, heb jij een idee welk script deze #content div op -9px zet? En hoe heb jij zo snel gezien dat het -9 was? :) Of kwam het door mijn eigen info uit de post?

Idd een hoop scripts, jammer genoeg kun je met de developertools in IE niet kiezen welk js script je wil disablen om te kijken of het probleem nog steeds voorkomt. Wanneer ik door alle code heen stap lijkt het in de buurt van dit stukje code mis te gaan.

code:
1
var cpost=document.location.hash;if(cpost){ if(cobj = fetch_object(cpost.substring(1,cpost.length)))cobj.scrollIntoView(true);else {cpostno = cpost.substring(5,cpost.length);if(parseInt(cpostno)>0 && (cpost.substring(1,5)=='post')){document.location.href='showthread.php?p='+cpost no;};} }

Edit:
edit:: misschien is het ook een idee om te debuggen in IE zelf? dat gaat in IE8 tegenwoordig best aardig. bovendien zal debuggen met firebug hier niet helemaal helpen, omdat de bug niet optreed (of niet te merken is) in firefox :0
Uiteraard heb ik ook in IE zitten debuggen, maar soms is het handig om firefox er naast te houden om te kijken of je daar toch wat extra info uit haalt.

[ Voor 20% gewijzigd door Erpenator2 op 10-12-2009 11:57 ]

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Geen idee welk script dat doet. Overigens lijkt die scrollIntoView functie mij een likely candidate.

• Erpenator2
Ja daar heb ik ook op zitten kijken, maar dat is een "standaard" IE functie. Deze functie is toch sowieso nutteloos aangezien #anchor hetzelfde doet?

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Probeer hem eens weg te commenten. Je zal toch een voor een javascripts uit je code moeten gaan halen tot je weet waar het ergens optreed. Of je kiest voor de ranzige oplossing en kijkt na domready of #content een left van -9px heeft, zoja zet je hem terug op 0. Maar dat is wel een extreem ranzige vorm van symptoombestrijding.

[ Voor 40% gewijzigd door MueR op 10-12-2009 12:20 ]

• Erpenator2
Het script met scrollIntoView krijg ik niet gevonden. Alle bestanden gedownload en templates doorzocht, niks!
Dan toch maar op de minder mooie manier en dus met javascript fixen.

code:
1
2
3
4
5
6
$(document).ready(function() {
if($.browser.msie && window.location.hash)
{
$('#content').css('left', 18);
}
});

Met bovenstaande code gaat het goed (nog niet geimplementeerd overigens) :)

Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Wat een vieze hack.
*edit* gaat op onderzoek

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:10:
Wat een vieze hack.
*edit* gaat op onderzoek
Toevallig inmiddels al wat gevonden? Want we hebben nog zo'n probleem wat hier op lijkt en onoplosbaar is.
Pagina: 1