Quad 21L2 met Pioneer VSX-C402-S, vragen om problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik kan voor ongeveer 350 euro aan een set Quad 21L2's komen. Dit lijkt mij een zeer goede prijs voor deze speakers alleen heb ik nu nog een vrij simpele satteliet set met de Pioneer VSX-C402-S als receiver. Link: http://www.pioneer.co.uk/...ive/VSX-C402-S/index.html

Ik vraag me af of dit geen problemen gaat veroorzaken als ik de Quads erop aansluit. Ik ben bang dat de receiver omdat hij niet al te veel vermogen heeft gaat clippen en de speakers zal beschadigen. Wat denken jullie daarvan?

Vinden jullie trouwens 350 euro een goede deal voor twee Quad 21L2 speakers? Volgensmij zitten ze wel een klasse hoger dan bijv. de JBL ES80 die ik ook interessant vindt. Maakt het nog een groot verschil dat de Quads 2-weg zijn? Is het dan wel mogelijk om alle tonen goed weer te geven? Is misschien een beetje een domme vraag maar mijn satellietset nu heeft ook speakers die twee-weg zijn en daar ben ik niet zo kapot van.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mastasidaz schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:27:
Ik vraag me af of dit geen problemen gaat veroorzaken als ik de Quads erop aansluit. Ik ben bang dat de receiver omdat hij niet al te veel vermogen heeft gaat clippen en de speakers zal beschadigen. Wat denken jullie daarvan?
Bij mijn 22L2's staat op de achterkant een recommende power van 50 tot 300W. Als je de handleiding erbij pakt, zie je dat voor de 21L2 zelfs 40-200W wordt geadviseerd. En jouw versterker levert 40W volgens je eigen link.

Dus dat moet in principe wel goed gaan. Als jij de boel zo hard zet dat ie daadwerkelijk die 40W moet halen, dan ben je waarschijnlijk toch al doof van de herrie, maar zelfs voor veel krachtigere versterkers moet je gewoon een beetje uitkijken met hoe hard je de boel zet.
Vinden jullie trouwens 350 euro een goede deal voor twee Quad 21L2 speakers?
Mijn vijf Quads bevallen me erg goed en de prijs voor een paar nieuwe 21L2's is veel meer dan wat jij er voor mag betalen. Dus het lijkt mij een goede deal.

Anoniem: 159816

Ik heb 12L's gehad, en die gingen er enorm op vooruit met een betere versterking (Cambridge Audio 540A -> Marantz PM-16). Neemt niet weg dat ze zonder die betere versterking ze ook fantastisch klonken, dus ik zou het gewoon doen. Zolang je niet op belachelijke volumes gaat draaien zal het prima gaan.