Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

unattend xp installatie, kan ik dat ook met poolse versie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Bij ons werkt een poolse man (john) die met kerstmis naar huis gaat.
Hij wil graag een pc meenemen voor zijn dochter die nu op de middelbare school zit.
Nu heb ik nog een goede pc staan die hij mee kan nemen naar polen maar ik wil er een poolse xpversie opzetten.
Kan ik een unattend xp installatie zo instellen met het nederlands programma en dat hij ook werkt op een poolse versie? Of eventueel een poolse versie van unattend versie die ik samen met hem invul en de rest doe ik.
Het probleem is dat het snel moet gebeuren anders zou ik de gehele installatie samen kunnen doen met john.
Of bestaat er iets van een tweetalige variant van xp zodat ik een engelse variant installeer en die ook de poolse taal aan boord heeft.
Alvast bedankt

Verwijderd

Als je er XP wil opzetten in het Pools moet je zien dat je beschikt over een Poolse XP versie (OEM / Retail ...) Ik betwijfel trouwens of je die hier gaat vinden (tenzij 2de hands) of misschien kan je een ISO verkrijgen via een vriend die toevallig een MSDN account heeft of dergelijke.

Verder, wat bedoel je met deze zin?
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:06:
Kan ik een unattend xp installatie zo instellen met het nederlands programma en dat hij ook werkt op een poolse versie? Of eventueel een poolse versie van unattend versie die ik samen met hem invul en de rest doe ik.
Nederlandse programma? Bedoel je meuk: nLite 1.4.9.1 ? of bedoel je dat je van een Nederlandstalige XP een Poolse kan maken? (dat laatste kan dus niet)

edit; er bestaan wel Language Packs zie ik net, maar enkel voor XP Pro (ik weet niet welke licentie je nu hebt?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met unattend xp installatie bedoel zoals beschreven op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/847718
Ik bedoel daarmee dat ik met de nederlandse programma de instellingen maak maar het instellingsbestand gebruik in een poolse xp versie.
Ik heb nog geen xp licentie maar een vriend van mij heeft een computerzaak en vast wel een msdn acount, bedankt voor de tip.
Ik ben er ondertussen achtergekomen dat je ook via een language pack xp proffesional engels kan omvormen tot pools dus dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
Gewoon de Engelse (sp3) deploy tools gebruiken, werkt ook op een andere taal.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het enige wat die programma's doen om de setup unattended te maken is een winnt.sif bestand in de I386 map maken.
Zodra dat bestand in die map staat tijdens de installatie zal de setup de gegevens daaruit gebruiken om unattended verder te gaan. De taal van wat er om heen zit maakt niet uit.

Behalve dat bestand aanmaken doet nLite natuurlijk nog wat extra's. Maar het meeste kan je ook gewoon zonder dat programma doen

Maar ik snap misschien nog niet helemaal wat je bedoelt. Als je de Poolse installatiebestanden hebt kan je die toch ook gewoon door nLite trekken? Het is iig niet mogelijk om met de Nederlandse bestanden Windows in het Pools te installeren.

Daarbij, unattended installatie CD's zijn erg handig als je vaak hetzelfde moet installeren. Maar is het voor een keertje niet veel makkelijker om gewoon een normale installatie uit te voeren?

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 10-12-2009 17:50 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
fsfikke schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:48:
Daarbij, unattended installatie CD's zijn erg handig als je vaak hetzelfde moet installeren. Maar is het voor een keertje niet veel makkelijker om gewoon een normale installatie uit te voeren?
Daarbij wil ik nog even optellen dat topicstarter aangeeft dat het allemaal snel, snel, snel moet, niet echt een ideaal uitgangspunt voor een unattended installatie waar je toch redelijke berg voorbereiding en testwerk aan hebt.

Plus het feit dat de pc straks in Polen staat... zou topicstarter ala minute op de fiets stappen als er iets mis is? O-)

Maar een configfile met NL of EN versie setupmgr.exe maken: geen probleem, de settings worden toch allemala engels opgeslagen vziw.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1