Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[pricewatch/feat] Tekst invullen

Pagina: 1
Acties:

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 23:13
Wat misschien wel handig is en wat volgens mij sneller werkt is een nieuwe feature op de pricewatch pagina.

Simpele uitleg:
Wanneer men surft naar google kan je automatisch je zoekopdracht intikken zonder eerst in het form veld te moeten klikken.

Bij tweakers staat in de form momenteel "productnaam". Zal het niet makkelijker en sneller gaan wanneer iemand naar de pricewatch surft direct een zoekopdracht kan ingeven zonder eerst met de muis naar "productnaam" te gaan?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23

Matis

Rubber Rocket

Oh, je bedoelt dus in technische taal;

Bij een onLoad de focus op:
HTML:
1
<input type="text" name="keyword" value="" placeholder="Productnaam" autocomplete="off">

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 10-12-2009 10:43 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Deef_K
Ongetwijfeld :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Met wellicht een kleine tweak, want als je de focus op het veld zet, wordt de placeholder verwijderd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

BtM909 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:53:
Met wellicht een kleine tweak, want als je de focus op het veld zet, wordt de placeholder verwijderd :)
Ja, daar had ik weer niet aan gedacht. Misschien is het dan mogelijk om de value te zetten op de placeholder (Productnaam in dit geval) en dan die tekst te selecteren, zodat, wanneer de gebruiker gaat typen, de placeholder vanzelf verdwijnt.

Just my 0,02

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Het is niet gezegd dat iemand die naar de pricewatch gaat van plan is om meteen te gaan zoeken. Het focussen van het zoekveld vind ik dan eigenlijk ook niet correct.

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er is geen accesskey voor gedefinieerd he crisp? Is dat wellicht nog een optie om dat toe te voegen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:26
crisp schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:20:
Het is niet gezegd dat iemand die naar de pricewatch gaat van plan is om meteen te gaan zoeken. Het focussen van het zoekveld vind ik dan eigenlijk ook niet correct.
Maar alle andere handelingen doen de meeste mensen toch met de muis en niet met het toetsenbord. Dus in dat verband is het juist wel logisch :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hoedje schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:30:
Maar alle andere handelingen doen de meeste mensen toch met de muis en niet met het toetsenbord. Dus in dat verband is het juist wel logisch :)
Definieer de meeste mensen, ikzelf maak gretig gebruik van de tab-tab-enter (versturen van bericht) en de acces-keys.

Ikzelf ben een keyboard-mens (misschien ook wel omdat ik een :X hekel heb aan het touchpad van mijn laptap) ;)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:26
Matis schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:35:
[...]

Definieer de meeste mensen, ikzelf maak gretig gebruik van de tab-tab-enter (versturen van bericht) en de acces-keys.
Ik heb geen marktonderzoek gedaan, noch beschik ik over enige stats. Maar de meeste bezoekers, gebruiken denk ik de muis om te navigeren over de site en het toetsenbord voor de invoer van tekst.
Ikzelf ben een keyboard-mens (misschien ook wel omdat ik een :X hekel heb aan het touchpad van mijn laptap) ;)
Je hebt duidelijk een Macbook nodig :+

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Deef_K
crisp schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:20:
Het is dan ook een optie, wie naar google surft wil toch ook niet zeggen dat alle 100/100 mensen een zoekopdracht ingeeft. Misschien melden ze zich wel aan of gaan ze naar igoogle.

Je geeft de mensen een optie maar ze hoeven er niet gebruik van te maken.
Matis schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:57:
[...]

Ja, daar had ik weer niet aan gedacht. Misschien is het dan mogelijk om de value te zetten op de placeholder (Productnaam in dit geval) en dan die tekst te selecteren, zodat, wanneer de gebruiker gaat typen, de placeholder vanzelf verdwijnt.

Just my 0,02

[ Voor 26% gewijzigd door Deef_K op 10-12-2009 11:44 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoedje schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:41:
[...]

Ik heb geen marktonderzoek gedaan, noch beschik ik over enige stats. Maar de meeste bezoekers, gebruiken denk ik de muis om te navigeren over de site en het toetsenbord voor de invoer van tekst.
Vandaar m'n suggestie om een accesskey toe te voegen. Als je dan toch van je muis naar je toetsenbord gaat, dan kan je met een simpele accesskey direct in het zoekscherm terechtkomen :)

Neefdave schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:44:
[...]

Het is dan ook een optie, wie naar google surft wil toch ook niet zeggen dat alle 100/100 mensen een zoekopdracht ingeeft. Misschien melden ze zich wel aan of gaan ze naar igoogle.

Je geeft de mensen een optie maar ze hoeven er niet gebruik van te maken.
[...]
Da's niet waar :) Google is primair een zoekmachine. Je vergelijking zou meer opgaan met startpagina.nl en voila, zij doen ook geen automatische focus op hun (Google) search ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BtM909 op 10-12-2009 11:45 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Nadeel van dat veld focus geven is dat page-up/down en pijltjes up/down ook niet meer werken om te navigeren over de pagina. Dus je beperkt bezoekers weer in de mogelijkheid om vlot zonder muis de rest van de pagina te bekijken dan.

't Zou natuurlijk wel nuttig kunnen zijn als met 1x tab drukken dat dan het zoekscherm de focus krijgt ipv eerst het logo en dan tig andere links. Naast de access key.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:50:
't Zou natuurlijk wel nuttig kunnen zijn als met 1x tab drukken dat dan het zoekscherm de focus krijgt ipv eerst het logo en dan tig andere links. Naast de access key.
Dat is met tabindex wel te realiseren denk ik

accesskeys zijn echter wel problematisch; sowieso is er nagenoeg geen discoverability in huidige browsers en daarnaast is nog de vraag welke key je er aan zou moeten koppelen...

[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 10-12-2009 12:53 ]

Intentionally left blank

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wilde net een topic openen voor het zelfde....
Is er al iets meer bekend van of dit misschien geïmplementeerd gaat worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Matis

Matis

Rubber Rocket

moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.
:>

Pagina: 1