Toon posts:

tx97 wil niet naar 500Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus moederbord tx97 met een k6-2 350. Als je de jumpers van de multiplier op 2 zet wordt dit uitgelezen als 6:) Het bord heeft altijd prima stabiel gelopen op 4,5 x 83 mhz. Als ik nu de multiplier op twee zet (dus 6) geeft het moederbord bij een FSB van 66mhz keurig 400mhz aan. Zet ik de boel op 6 x 75 geeft hij dat ook aan ipv 450.:( En zet ik de boel op 6 x 85 dan geeft hij geen signaal aan de monitor maar het systeem start wel op denk ik want de HD's en de floppy gaan aan de slag. Wie weet hoe ik de zaak op de fel begeerde 500mhz krijg?

asus tx97
amd k6-2 350
voodoo3 2000
96mb pc100

Verwijderd

niet.

k6 is niet zo'n overclockwonder hoor!!!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

E-Vix

Nu met sneeuw!

Komt omdat het moederbord helemaal geen multiplyer van 6 ondersteund. Het is een normaal socket 7 moederbord, en geen super socket 7 moederbord.
Dat hij bij 66 Mhz een multiplyer van 6 pakt als je hem op 2 zet is mij ook een raadsel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Dat de multiplier naar 6 gaat als deze als 2 is ingesteld heeft te maken met de processor.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Het is heel eenvoudig: een K6-2 350 krijg je NIET op 500 MHz.
(ff NASA kryogene hulpmiddelen daargelaten)
Bovendien is een TX MoBo nou niet echt meteen een overklokwonder.

Mijn advies: sjef een billig KT(A) MoBo en een Duron 650 en leef je eens lekker uit.

..enne, haal in GoTsnaam wat RAM er bij...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Snufkin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb zelf een tx97 met een echte k6-2 500 die lekker op 6*83 draait.

Bij mij deed ie het meteen. Wel voor installatie de BIOS geflashed met bios 1001 beta 3:hier

Maar het kan ook van je clockchip afhangen of je mobo naar de 83 kan....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die multiplier 2=6 werkt alleen bij een K6-2+.

• Snufkin
Sorry ik had niet goed gelezen.
Je kon al naar 83.
Dan wil je k6 waarschijnlijk niet nee.

Maar ik heb ook een vraagje voor jou...
Een tx97 kan maar tot de 64MB RAM cachen en de boel wordt traag wanneer je meer SDRAM installeert. Ik zit nu op 64MB en wil wel eens omhoog.

Hoe heb je dat gedaan? Waar heb je de chip met die paar extra tagbits gehaald? Documentatie?

Verwijderd

Topicstarter
RAM cachen, extra tagbits:?:?:?:?:?

sorry, dat weet ik allemaal niet. Ik heb het er gewoon ingeplugd en het werkt, ik denk zelfs dat ik er 2x128 in ga gooien, het kost nu toch geen reet meer. Dit wordt gewoon een servertje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat het idd aan de cpu ligt. Ik heb nog even wat testjes gedaan en 6x66 is toch wel behoorlijk pijnlijk voor windows. Na een reboot en een safetymode starte hij eindelijk op.

Snufkin-> Wat is dat eigenlijk voor bios die 1001 beta3, die kon ik nergens op de asus site vinden wel 0108, maar ik heb al 0107

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 21:25 schreef mhzeater het volgende:
RAM cachen, extra tagbits:?:?:?:?:?
Ik weet niet precies hoe het zit, maar als je meer dan 64 mb wil cachen moet je er een andere TAGRam dinges ingooien of zoiets. Zoek maar effe op Tom's hardware guide. Daar staat daar wel ergens wat over. En een k6-2+ had dat dan weer niet nodig, omdat ie dat zelf kon ofzo...

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 28-08 23:12
Leuk, naar 500 met een 350, maar 150Mhz overklokken met een K6-2 is erg veel.
Je moet de corevoltage omhoog gooien bij zulke snelheids verchillen, maar dan wordt de proc nog heter (350@500 werkt niet meer op 2.2v, eerder iets van 2.5V) als je persé 500 zou een erg goede koeling (waterkoeling?) nodig zijn.
Ik wist trouwens niet dat het 2x=6x truucje ook met niet CXT processoren werkte (CXT is vanaf de late 400's)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een k6-2+ in dus ik denk dat het allemaal geregeld is door de k6

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 05 maart 2001 22:07 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik wist trouwens niet dat het 2x=6x truucje ook met niet CXT processoren werkte (CXT is vanaf de late 400's)
Try late 350's. :)
(zei een trotse 350 Sharptooth eigenaar). 8-)

Maar toch gaat-ie niet tot 500.

Enne, over die TAG RAM en 96 MB: Natuurlijk kan je het zo inpluggen en werkt het. Alleen is de kans groot dat je systeem sneller loopt zodra je er 32 MB uithaalt.
Hij kan die 32 extra niet cachen, maw sneller in kaart brengen. De gegevens overdracht naar de ongecachete RAM vertraagt het geheel. Run eens een paar benchmarks.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben om. Waar kan ik een 11 bit tagram chip regelen?

Verwijderd

Topicstarter
Die k6-3 cpu's komen niet in de pricewatch voor. Worden die dingen soms niet meer verkocht

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 22:08 schreef mhzeater het volgende:
Er zit een k6-2+ in dus ik denk dat het allemaal geregeld is door de k6
k6-2+ 350 bestaat niet hoor :)

• Snufkin
De bios is te downen van de asus site waarvan ik al een link had staan maar dan nu duidelijker:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/INTEL_Chipset/i430TX/TX97/

En over dat RAM cachen kijk ik zelf wel een keertje hoe het zit... kheb nu geen tijd. :(

En me k6-2 500 had ik van iemand van 2ehands.nl voor 160 piek incl rembours en 3 maaden garantie. Zo'n knakker die er meerdere had ook. Probeer zo iets te doen.
Succes.
Pagina: 1