[Import] Ontvang niks meer van buiten de EU

Pagina: 1
Acties:

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb 3 maand geleden veel bestellingen gedaan op o.a. dealextreme, focalprice, ebay en nog meer van die 'gadget' sites.
Normaal gesproken niks aan de hand, binnen 14 dagen alles binnen.
Nou knijp ik hem na ongeveer 3 maand toch wel dat er voor 500 euro bij de douane ligt, en ik daar een fikse naheffing van ga krijgen.
Overal staat status 'verzonden'.

Iemand toevallig hetzelfde meegemaakt?
Want wachten nog heel wat mensen op iPhone glaasjes, speakers, oordopjes, r4 kaartjes etc...
Gaat dus om in totaal 7 verschillende partijen, dus een complot lijkt me sterk.

Pakketjes uit duitsland, NL , etc ontvang ik wel gewoon.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 15:35

PoweRoy

funky!

Misschien contact opnemen met de partijen dat er nog niets is ontvangen en vragen of ze opnieuw sturen :?
Bedrijven die versturen vanuit het verre oosten Focalprice/dealextreme/ebay hebben nu allemaal problemen met levertijden ivm kerst. Deal extreme duurde bij mij normaal 2 weken, nu 5.

3 Maanden vind ik wel overkill ;) Als je via paypal hebt betaald ben je ook telaat ivm geld terug vragen...

[This space is for rent]

Verwijderd

Sorry, maar wil je de bedoeling van je topic even toelichten? Je weet dus dat de spullen bij de douane liggen en bent bang dat je een naheffing krijgt? Als het bij de douane ligt en boven een bepaald bedrag is dan weet je dat je (invoerrechten +) BTW moet betalen toch? Als dat allemaal zo is, waar wil je dan over discussieren?

Toevallig kwam er gisteren een ander topic voorbij van iemand die bij play.com had besteld en ook even 18 euro moest betalen. Waarschijnlijk is de douane wat actiever rond de kerstperiode :)