• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het installeren van WHS op een MSi 945P Platinum mobo en een PentiumD 940. De installatie gaat op zich goed, tot het moment dat de PC wordt gereboot, waarna de setup wordt gefinalized zullen we maar zeggen.
Daarna krijg ik een bluescreen met stopcode. Deze stopcode meldt mij dat óf mijn bootsector verrot is (lijkt me sterk) óf dat de storage drivers niet goed zijn. Nu is dat vreemd, aangezien de installatie goed gaat, maar het systeem gewoon niet boot!

Ik heb verscheidene site afgestruind naar oplossingen en heb verscheidene dingen geprobeerd; IRQ's in de BIOS vrijgemaakt, fail-safe defaults geladen, etc.

Heeft iemand hier ervaring met WHS i.c.m. een mobo met een Intel 945P chipset? Ik denk namelijk dat dit de oorzaak zou kunnen zijn...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Verwijderd

Gebruik je een dvdlezer met sata of ide? Das het enige waar ik blauwe schermen op krijg bij installatie WHS, moet een ide gebruiken.

• CSB
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:15:
Gebruik je een dvdlezer met sata of ide? Das het enige waar ik blauwe schermen op krijg bij installatie WHS, moet een ide gebruiken.
Ik gebruik een IDE DVD speler/brander. De HDD's zijn inderdaad SATA in AHCI mode. Voor de rest is de BIOS redelijk standaard, dwz geen overclocks of iets dergelijks.

Verwijderd

Lijkt me toch dat je HD een beetje rot is, probeer het op een andere te installeren. Ik zou deze HD ffe niet vertrouwen, wees blij dat het nu gebeurt en niet als je een volledig lopend systeem hebt lopen, dan heb je een veel groter probleem. Je kan deze HD wel aan je storagepool toevoegen, dus als dataopslag gebruiken (wel alles dupliceren), als WHS dan weer gaat zeiken over deze HD weet je genoeg en kun je hem gewoon verwijderen van je storagepool en omruilen of een nieuwe kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 09:47 ]

Verwijderd

Heb je de schijven al geprobeerd in ide mode? Voor ahci moet je vaak extra driver selecteren, dus even ide gebruiken geeft direct zekerheid.

Ik kan ook niet meteen problemen terugvinden over WHS of server 2k3 ivm een 945p. Geraakt de setup door alle reboots of heb je het al meteen na de eerste ronde WHS waarna hij normaal reboot en er dan een server 2003 setup op je scherm komt?

• CSB
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:47:
Heb je de schijven al geprobeerd in ide mode? Voor ahci moet je vaak extra driver selecteren, dus even ide gebruiken geeft direct zekerheid.

Ik kan ook niet meteen problemen terugvinden over WHS of server 2k3 ivm een 945p. Geraakt de setup door alle reboots of heb je het al meteen na de eerste ronde WHS waarna hij normaal reboot en er dan een server 2003 setup op je scherm komt?
Het is inderdaad na de eerste reboot, dus op het moment dat de 2003-achtige setup screens komen en ik met F6 een extra driver kan laden. Het lijkt me sterk dat de HDD op instorten staat, aangezien de disk volledig healthy was in Vista en SMART niets aangeeft. Toch zal ik eens een andere disk proberen mocht IDE mode niet werken.
Je zou juist denken dat SATA beter ondersteund wordt op nieuwere Windows systemen dan IDE, maar goed...

Verwijderd

Ah uit je tekst las ik dat hij alle reboots goed doorging behalve de laatste. Dan is het 99% zeker dat je drivers niet goed worden ingeladen bij de setup.
Heb ik soms omdat ik geen gezonde diskettes meer heb liggen voor WHS. Soms moet ik dezelfde diskette 5keer fotmatteren en de drivers er weer proper opzetten. De 6de keer lukt het dan plots wel (vingers kruisen en kaarsje branden helpt btw).

WHS2 is echt nodig zodat we een vista/win7-a-like setup kunnen krijgen :p

• CSB
En dat was het! Dank u! Ik ga eens ff lekker mijn automated backups schedulen enzo.
Is WOL trouwens een beetje makkelijk in te regelen? Wil deze server namelijk 's nachts gewoon ook laten slapen. :P

Pagina: 1