3e scherm aansluiten, PCI werkt niet? via USB?

Pagina: 1
Acties:

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Als alternatief op mijn eerste topic wil ik de mogelijkheid bestuderen 3 schermen tegelijkertijd aan te sturen.
Primary: 22" TFT via DVI, hoeft niets aan te veranderen, gaming
secondary: 19" TFT via DVI, maar mag ook via VGA, wordt gebruikt om een remote screen weer te geven, geen 3D dus.
TV: 42" full-HD LCD tv. Voor films, 1080p, 60Hz

Het plan is nu om mijn primary en TV aan te sluiten via de 2 DVI uitgangen van mijn 8800GT, en de 19" TFT op een andere manier.
Nu heb ik verschillende Diamond PCI videokaartjes geprobeerd in verschillende slots, maar die geven allemaal 'This device cannot start. (Code 10)'.
Weet iemand een manier om dit werkend te krijgen? Of zou dit met een modernere PCI videokaart wel werken?

Een alternatief is om het scherm aan te sluiten via een USB videokaart, maar die gaat toch al snel richting de 5 tientjes.

Wie heeft de beste oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Alfabet op 10-12-2009 03:30 ]

Verwijderd

Ik zou gewoon deze videokaart kopen : http://azerty.nl/8-1164-1...hd-2400pro-grafische.html

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nuttige bijdrage... |:(
Mr Alfabet schreef op donderdag 10 december 2009 @ 03:24:
Nu heb ik verschillende Diamond PCI videokaartjes geprobeerd in verschillende slots, maar die geven allemaal 'This device cannot start. (Code 10)'.
Weet iemand een manier om dit werkend te krijgen?
Wat voor chipjes zitter er op deze kaartjes?
Indien het S3 chipjes zijn, zorg eens dat je in je BIOS als Primairy VGA "PCI" opgeven. De S3 chipjes willen per se primair zijn voor het BIOS en dat er van ze geboot wordt.
Vervolgens in Windows komt het allemaal goed, want dan neemt je 8800GT het gewoon weer over.

Over welke Windows praten we hier trouwens?

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 10-12-2009 23:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:59
Lekker antwoord, met reden waarom enz... Dat is een ATI kaart, en dat werkt niet altijd even lekker samen met een Nvidia kaart. Driver conflicten enz. Volgens mij kon dat wel met Windows 7, maar goed. Mijn keuze zou snel een 8*** reeks videokaart van Nvida zijn. Kan je spellen spelen op de 8800GT, en bijv een 8600gt der bij naast voor 3de scherm en physix ofzo. Minder kaartje kan ook prima, maar zou geen ATI pakken ;)

Specs!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

vista --> gaat alleen werken als je n kaart uit dezelfde driverserie hebt als je primary. dat word dus n geforce 8xxx kaart.
win7 --> oude pci videokaartjes werken niet meer, goh, geen drivers.. kaarten van hetzelfde merk moeten redelijk uit dezelfde driverserie zijn.. geen fx5200 meer. ati en nvidia kunnen wel gewoon samenwerken (alleen de nieuwste nvidia drivers blocken ati kaarten weer, dus je moet dan je driver n paar subversies downgraden..)
xp --> gewoon oude pci kaartjes.

oplossing die mijn voorkeur heeft trouwens is gewoon n budget pci-e 16x kaartje tot 1x afzagen, of een 1x slot uitzagen zodat dr n 16x kaart in past (afhankelijk van de configuratie van de ruimte achter de slot)

pci-e 1x heeft namelijk meer bandwith dan pci, *en* dr zijn veel meer/goedkopere kaartjes voor te krijgen :)

[ Voor 18% gewijzigd door AlexanderB op 11-12-2009 00:33 ]

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
AlexanderB schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:31:
vista --> gaat alleen werken als je n kaart uit dezelfde driverserie hebt als je primary. dat word dus n geforce 8xxx kaart.
win7 --> oude pci videokaartjes werken niet meer, goh, geen drivers.. kaarten van hetzelfde merk moeten redelijk uit dezelfde driverserie zijn.. geen fx5200 meer. ati en nvidia kunnen wel gewoon samenwerken (alleen de nieuwste nvidia drivers blocken ati kaarten weer, dus je moet dan je driver n paar subversies downgraden..)
xp --> gewoon oude pci kaartjes.

oplossing die mijn voorkeur heeft trouwens is gewoon n budget pci-e 16x kaartje tot 1x afzagen, of een 1x slot uitzagen zodat dr n 16x kaart in past (afhankelijk van de configuratie van de ruimte achter de slot)

pci-e 1x heeft namelijk meer bandwith dan pci, *en* dr zijn veel meer/goedkopere kaartjes voor te krijgen :)
Ik draai inderdaad windows 7, maar heb geen pci-e 1x vrij door het waterblock op mn 8800GT.
De chipjes zijn onder andere S3, ik zal eens kijken wat pci first doet.

edit: de pci kaart boot dan wel, maar ik krijg dan nergens een optie om de schermen op de 8800GT aan te zetten. Bovendien kan de kaart niet 1280x1024 aan, 800x600 max. Ik gok dus dat het gebruiken van de oudere kaartjes sowieso geen optie is.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr Alfabet op 11-12-2009 02:48 ]

Pagina: 1