Switch tussen 2 schermen met 1 DVI output

Pagina: 1
Acties:

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Op dit moment heb ik 2 schermen en een LCD tv.
Wat ik graag zou willen is een soort switch waarmee ik de 2e DVI output van mijn videokaart met 1 druk op de knop kan switchen tussen mijn 2e scherm en mijn LCD tv. Via DVI ziet de pc dan automatisch dat het een ander scherm is en past de plaatsing/resolutie aan.
Echter, het enige dat ik kan vinden is van meerdere DVI outputs naar 1 input op bv een scherm.
Weet er iemand of zo'n switch ook andersom werkt? Want dan zou ik met een simpel KVM blokje al geholpen zijn. Of is er misschien een ander stukje hardware voor?
Ik heb al zo'n splitter gebruikt, maar daarmee kan ik niet switchen, en de schermen gaan er vreemd mee doen als ze tegelijkertijd aangesloten zijn.
Overigens is de LCD tv HDMI, maar daar zijn natuurlijk goedkope convertertjes voor, en het lijkt me makkelijker om een dvi>2xdvi switch te vinden voor een paar tientjes dan een dvi>dvi+hdmi switch.
Om niet te vergeten: de switch moet natuurlijk wel 1080p@60Hz ondersteunen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Alfabet op 10-12-2009 03:36 ]

Verwijderd

http://www.mcsnet.nl/
Computer > VGA/DVI schakelkasten en switches/splitters > DVI switches en splitters

Daar zal vast wel eentje tussenstaan die je graag ziet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 09:06 ]

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:03:
http://www.mcsnet.nl/
Computer > VGA/DVI schakelkasten en switches/splitters > DVI switches en splitters

Daar zal vast wel eentje tussenstaan die je graag ziet.
Die dingen zijn dus of met 2 inputs>1output of met een max resolutie van 1600x1200 of rond de 300 euri. Tenzij die 2inputs>1output ook andersom gebruikt kunnen worden? Want die site had ik uiteraard al gevonden bij de eerste GoT search.

Verwijderd

Als je op geld kijkt is je beste/snelste optie om een metertje dvi van je pc naar je bureau te leggen en de twee kabels van extra scherm + tv er naast te leggen.

Je hebt ook nog altijd ebay maar geen idee welke kwaliteit je bij die goedkope prullen krijgt/over houdt.

Verwijderd

Ik zit met precies dezelfde vraag, maar ik kan alleen maar dure apparatuur vinden die het beeld van 1 input naar beide outputs stuurt. Ik genoeg heb aan een simpele box die mij laat kiezen tussen output 1 of 2, zonder dat ik elke keer de kabels hoef te veranderen. Zijn d'r nog mogelijkheden buiten ebay om?

Verwijderd

Er is een gratis oplossing, een slechte goedkope oplossing en een goede dure oplossing. Wat anders zou er nog zijn?

Verwijderd

Een goedkope oplossing zonder de onnodige functies van een dure oplossing?

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
een radeon in de 5xxx serie kopen, die hmdi + 2x dvi heeft, hoef je alleen te switchen op je computer in je control-panel?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32
Zit hier of hier niks tussen?

Verwijderd

http://www.elektronica-online.nl/?content=9650

Dit, alleen dan andersom. Ik vraag me af of dit niet gewoon werkt als je de kabels verwisseld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 17:36 ]

Verwijderd

Heeft iemand anders hier nog ervaringen mee?
Pagina: 1