• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-12 04:04
Ik zit met een probleem,
Mijn moederbord besloot plots om zich zelf maar eens even op te blazen.
Hier kwam een behoorlijke vonk bij kijken die toch wel 2 a 3 seconde aanbleef houden.
is het nu veilig om de andere hardware te testen in een andere pc ?
Ik kan alles testen behalve de CPU.

Ik denk persoonlijk dat ik toch teveel heb bespaard op het moederbord.

Het systeem zit als volgt in elkaar :
CPU: AMD Phenom II 920
Mobo: Asrock alivenf6g/Glan
Ram: Kingston 4x1GB(Exact typenummer zal ik morgen neerzetten)
PSU: B-merk 450 W Ding

PS:Excuses voor het slecht getypte bericht moest ik via een mijn PS3 doen met die controller,
typfouten zal ik morgen achter een andere pc fixen

Verwijderd

Je kunt het wel testen. Je kunt heel veel pech hebben maar het zal wel meevallen. Ik zou persoonlijk eerder de voeding ook even apart houden dus test de overgebleven onderdelen in de andere PC met een andere voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 02:40 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar ergens kwam die vonk vandaan?

• ed800
ergens tussen de Sata Poorten en het geheugen.
Ongeveer naast de Pata aansluitng op het mobo
En bedankt voor de snelle reacties

[ Voor 21% gewijzigd door ed800 op 10-12-2009 02:50 ]

Verwijderd

Klinkt ook niet erg betrouwbaar: B-merk 450 W Ding

Tussen de Sata poorten en het geheugen.
Ergens de verbinding van de northbridge die te veel spanning heeft gekregen ofzo
Zou het verder ook niet weten, apart dat het gebeurd.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk dat je eerder bezuinigd hebt op je voeding, dat moet je nooit doen :{

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-12 16:24

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dat vraagd om een foto!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te zien hoe je dingen kunt testen.

een B-merk voeding (welk merk?) is sowieso niet handig, dus die zou ik als eerste eens vervangen door iets fatsoenlijks. Dan kun je testen wat er nog werkt van het systeem, hoewel vonken uit hardware nooit goed zijn natuurlijk (al kan hardware het soms wel overleven).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:11

Umbrah

The Incredible MapMan

offtopic:
Overweeg een USB toetsenbord aan je PS3, heb het ook gedaan op de Wii, werkt perfect

Foto's, en die voeding alleen testen zonder hardware er aan! (starten via paperclip, en multimetertje er aan). Hoewel beknibbelen natuurlijk zelden echt optimaal is, zal ik Asrock nou niet afschrijven als de grootste rotzooi. Daar hadden we jetway voor. Ik zet m'n geld op die voeding, toch. Zal me verbazen als een no-name 450-wattertje namelijk ook maar 50% van zijn rating haalt.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Asrock heeft anders goede plankjes hoor, ik gebruik niet anders.(Asrock = Asus) ;) Ik plemp ze erbij iedereen in, nooit problemen mee gehad. Ik heb dezelfde plank als de ts in mijn PC liggen, maarja een rotte voeding kan een mobo van MSI of Asus ook niet tegen...
Liever een mobo van 37€ naar de klote dan een MSI van 100€. ;)

1 tip voor de TS, bezuinig NOOIT op je voeding. Een slechte voeding 'kan' je complete PC slopen.....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Asrock is niet hetzelfde als Asus, en dat is het ook nooit geweest.

Verder maakt het weinig uit of je het goedkoopste Asrock bordje of de duurste MSI erin hebt hangen, ze kunnen allemaal stuk gaan, zeker als er ergens kortsluiting gemaakt wordt.
BAS80 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:51:
[...]

(wel een onderdeel van het concern met bijna gelijkwaardige kwaliteit)
Nee, ook dat niet. Zelfde moederbedrijf, maar zeker geen onderdeel van Asus.

[ Voor 35% gewijzigd door TERW_DAN op 10-12-2009 14:33 ]

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
TERW_DAN schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:44:
Asrock is niet hetzelfde als Asus, en dat is het ook nooit geweest.
(wel een onderdeel van het concern met bijna gelijkwaardige kwaliteit)
Verder maakt het weinig uit of je het goedkoopste Asrock bordje of de duurste MSI erin hebt hangen, ze kunnen allemaal stuk gaan, zeker als er ergens kortsluiting gemaakt wordt.
Dat zeg ik :P, daarom liever een goedkopere plank die net zo goed is als er echt wat misgaat brand er niet gelijk een gat in je portemonee
offtopic:
(mischien kwam ik een beetje onduidelijk over).

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• ed800
Ik ga hem nu demonteren en ik zal in de loop van de dag wel wat foto's plaatsen.
Die voeding was van een een completer computer.
Bij Alternate was er toen tegen mij gezegd dat het gewoon prima zou werken met een B-merk 450W.
Ik denk dat ik iets goedgelovig ben geweest.(Mijn budget was vrij klein ben, 14 Jaar dus €100 meer of minder kan echt verschil maken :P)
Maar dit is denk ik een harde les.
offtopic:
Overweeg een USB toetsenbord aan je PS3, heb het ook gedaan op de Wii, werkt perfect
shit dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.
Had er toevallig een naast me liggen :(

[ Voor 20% gewijzigd door ed800 op 10-12-2009 14:24 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Umbrah schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:39:
offtopic:

Foto's, en die voeding alleen testen zonder hardware er aan! (starten via paperclip, en multimetertje er aan). Hoewel beknibbelen natuurlijk zelden echt optimaal is, zal ik Asrock nou niet afschrijven als de grootste rotzooi. Daar hadden we jetway voor. Ik zet m'n geld op die voeding, toch. Zal me verbazen als een no-name 450-wattertje namelijk ook maar 50% van zijn rating haalt.
Het gaat er in dit geval niet direct om hoeveel % die voeding haalt, het gaat erom dat hij stuk kan zijn en dus gevaarlijk voor andere hardware als je hem nog gaat gebruiken. Een veel voorkomende faillure modus, die inderdaad resulteert in brandende onderdelen (is formeel geen vonk) is bijvoorbeeld dat de standbyspanning te hoog oploopt. Dat is gewoon een defect en heeft weinig met de mogelijke belasting te maken.

En als je het moederbord toch gaat vervangen (dat is op zeker stuk, brandende of vonkende onderdelen zijn daar vrijwel 100% garantie voor), kijk dan toch eens naar een A-merk. Gigabyte is op dit moment een goede.

[ Voor 9% gewijzigd door mae-t.net op 10-12-2009 15:57 ]

Pagina: 1