• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb een nieuw systeem:

Gigabyte P44 UD3R
Core i5 750
2x 2gb ddr3 corsair dominator
ASUS HD5850

Is het zinvol om er nog een HD5850 bij te plaatsen als de levertijden wat beter zijn??

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Ligt aan je resolutie. CPU snelheid?

|2600k|Asus 290|

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb een Samsung Syncmaster 2334BW dus een 24''
Ik draai altijd op 1920x1200..
Me CPU is (nog) standaard.

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je vertelt niet eens waar je het voor wilt gaan gebruiken, welke games of applicaties op welke resoluties... Formuleer eerst eens je doel en kijk dan verder. Glazen bollen zijn helaas net uitverkocht in VB.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Of het zinvol is kan je toch het beste zelf beslissen lijkt me? Je ziet hoeveel FPS je nu haalt in games. Is dat genoeg? Geen extra kaart dan. Wil je meer? Extra HD5850. Of zie ik iets over het hoofd? :)

(en ja, als je nu te weinig FPS haalt zal dat wel aan de kaart liggen. Naar mijn weten speelt de HD5850 nagenoeg alles vloeiend af behalve de meest zware spellen als crysis op hoogste settings en zoveel mogelijk AA. Daarin zal een i5 niet bottlenecken in ieder geval.)

[ Voor 40% gewijzigd door bwerg op 10-12-2009 10:46 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op een Gigabyte P55 UD3R een CrossFire setup met tweemaal HD5850?
Nee, niet doen, je hebt daar geen geschikt moederbord voor. Het bord ondersteunt CrossFire, maar het tweede PCIe x16 slot loopt maar op x4 snelheid. Een CrossFire opstelling zal werken, maar je zult nooit de bodem er uit kunnen halen vanwege de limitatie op het tweede PCIe x16 slot.
Was de verdeling 8x/8x geweest ipv 16x/4x dan had het best gekund. Op 8x snelheid is het prestatieverlies maar een paar %, zo goed als onmerkbaar, maar op 4x wordt dit wel merkbaar.

Als je prestaties tekort komt kun je in jouw geval beter je HD5850 upgraden naar wat beters in de toekomst.

Moet zeggen dat "Is het zinvol om er nog een HD5850 bij te plaatsen als de levertijden wat beter zijn??" ook een vaag geformuleerde vraag is. Zinvol op wat voor manier? Dat je zoveel mogelijk stroom gebruikt? Dat je je kamer warm kunt stoken? Dat je zoveel mogelijk prestaties haalt? Dat je je geld niet onnodig ergens in steekt?
Probeer duidelijk te zijn in wat je wilt weten door gerichte vragen te stellen. Op gerichte vragen kunnen immers gerichte antwoorden gegeven worden. "Zinvol" is voor iedereen anders en dus sterk aan interpretatie onderhevig.

Ik kan je topic sluiten omdat er eigenlijk geen discussiewaarde is en weinig eigen inzet is, maar laat hem open mocht je nog gerichte vragen willen stellen. Dan kan dat zonder een nieuw topic te moeten aanmaken.
En zo niet, dan zakt het topic vanzelf af.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1