Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik krijg sinds een aantal dagen de onderstaande pop-ups / virusmeldingen binnen op mijn pc. Wie weet wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen? Kunnen jullie mij ook de ernst aangeven, staat mijn pc op klappen?

P.S. Sorry dat ik geen verkleinde afbeeldingen heb gebruikt, maar anders waren deze niet leesbaar (i.v.m. het lettertype van de pop-ups).

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EZRTJ3GQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-J4EZXBWQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OLEOPYQY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XIXZ3MZV.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VQBRURHB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CU4FTTE7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ECKYZUBP.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MNJZOTGD.jpg

De pop-ups verschijnen zeker iedere minuut. Ook programma's beginnen nu slecht te reageren. Soms kan
ik bepaalde programma's niet meer opstarten, albums niet meer openen. Het is ook al voorgekomen dat
ik de computer opstartte, ik inlogde en vervolgens in windows helemaal niks meer kon doen...

Wie kan mij helpen...?

Mvg,
Stefan

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Run gewoon een paar virus/malware scanners zoals Malwarebytes AntiMalware meeste krijg je er wel uit. Zo niet alles als je gewoon 10 verschillende scanners gebruikt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:40:
Run gewoon een paar virus/malware scanners zoals Malwarebytes AntiMalware meeste krijg je er wel uit. Zo niet alles als je gewoon 10 verschillende scanners gebruikt.
Malwarebytes heb ik gedownload, maar krijg 'm niet geinstalleerd. Als ik dubbelklik op de setup dan vraag ie wel om uitvoeren maar vervolgens doet hij niks... Ik zal AntiMalware eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maak op een schone PC een BartPE Live CD of USB-stick, zorg dat er een uptodate virusscanner op staat (en McAfee Stinger), en scan je harde schijf daarmee, zodat je Windows niet op hoeft te starten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Eerlijk gezegd TS, heb je dit gewoon snoeihard verdiend. Dacht je nou echt dat je veilig zou zijn ZONDER antivirus? Nou, je weet het nu.

Scan anders een in de Veilige Modus met MalwareBytes of kijk even in de MSConfig bij Uitvoeren naar wat vreemde entries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Probeer anders veilige modus eens, als virussen actief in het geheugen zitten kunnen ze makkelijk anti-virus programma's tegenhouden. Ook kun je een offline scan proberen, heel veel anti-virus fabrikanten stellen een (vaak gratis) rescue-cd ter beschikking om vanuit linux of dos te scannen. Persoonlijk ben ik echter van mening dat als je pc onder de troep zit een re-install het beste is, je weet nooit zeker of alles eraf is, en vaak worden er gaten in je beveiliging achter gelaten waardoor je zo weer onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:48

_AN

Beter nog, installeer je PC opnieuw. Je kunt het proberen weg te halen met Malware Bytes (veilige modus), maar er blijven altijd resten achter en wellicht in de toekomst zit je met hetzelfde probleem.

Je PC opnieuw installeren is overigens zo gebeurd, misschien nog wel de snelste oplossing ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij heb je een PC die echt strak staat van de Spyware, Virussen, en overige malware (meen scareware te hebben gezien, dat is software die je 'valse' meldingen geeft, en de gebruiker motiveerd om een vaak niet werkend software pakket af te nemen). Je kan aan blijven klooien met recovery, maar dat is, zeker onder Windows XP, haast onbegonnen werk. Een complete re-install is wat ik aanraad, en overweeg om op zijn minst AVG of Microsoft Security Essentials (ik gebruik persoonlijk de laatste).

Voor dit soort dingen is UAC onder andere in het leven geroepen. XP is inherent onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

offtopic:
Trojan cookies. :')

Dit is gewoon spyware, zoals hierboven al gezegd is. Je kan spyware removal tools downloaden om te kijken of dat het verhelpt, maar het beste is inderdaad om er een verse Windows installatie overheen te gooien.

Hier en hier staat meer uitleg en een eventuele oplossing.
RavonsDaro schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:02:
Eerlijk gezegd TS, heb je dit gewoon snoeihard verdiend. Dacht je nou echt dat je veilig zou zijn ZONDER antivirus? Nou, je weet het nu.
De meeste antivirusprogramma's houden geen spyware tegen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Even om de vraag te beantwoorden in de OP: Juist dit programma is de troep die op je PC staat (zie opmerking 'scareware'). Voor de duidelijkheid.

Wat bij mij altijd het beste helpt, als je geen zin hebt in een formatteren (alhoewel dat op zijn tijd best een goed idee is):

-Hijackthis downloaden en dan eens goed nagaan wat voor programma's allemaal draaien door de lijst door google te halen.
-Combofix downloaden. Superzwaar programma, maar soms echt de enige oplossing om van al het gezeur af te komen.

Overigens draai ik ook geen anti-virus programma en dat gaat al jaren goed.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:03:
. :) Heel simpel,download avast home en lavasoft adaware, that`s it. Alle bij laten runnen ,op max (diepe scan ,high ).Neem vooral geen anti vir ,of die shit die die pop up`s aanbieden.Gewoon avast home instal ,en run .Daarna lavasoft anaversery edition ,adawere,instal en run op diep scan.Als je dan nog geinfecteerd bent,dan zou ik een schone install overwegen :(
Sommige programma's zijn gewoon beter in het dedecteren/verwijderen van een bepaald virus/spyware dan andere, dus je kunt niet van te voren zeggen dat je met deze twee alles afvangt.
Doe ajb iets aan je schrijfwijze (bv een spatie na een komma ipv ervoor), je post leest erg onplezierig
Risce schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:29:
Overigens draai ik ook geen anti-virus programma en dat gaat al jaren goed.
Toch lijk je mbt het verwijderen van de troep wel uit ervaring te praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umm is die 'virusscanner' van een echte installatie of kreeg je een melding van je kan het met dit oplossen installeer nu...? Want anders heb je denk ik te maken met Rogue Software. Succes ermee en trouwens ik ondersteun een aantal posts hierboven gewoon even pc opnieuw installeren is meestal veel sneller schoner en makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Nielson schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:35:
Toch lijk je mbt het verwijderen van de troep wel uit ervaring te praten :P
Ja, dat is een beetje makkelijk. Anti-virus programma's kosten je veel meer tijd met al die uitgebreide scans en met opstarten en conflicten die ontstaan met andere programma's die je draait, vind ik. Maar ja, inderdaad, niemand is immuun voor die rotdingen.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Risce schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:33:
[...]
Anti-virus programma's kosten je veel meer tijd met al die uitgebreide scans en met opstarten en conflicten die ontstaan met andere programma's die je draait, vind ik.
Dan draai je geen uitgebreide scan bij het opstarten, maar als je PC idle is, en alleen maar staat te downloaden. En conflicten... ik ken ze eigenlijk alleen nog maar als je meer dan 3 virusscanners tegelijk draait (of allerlei obscure 'patches' voor nieuwe programma's O-) )
En met dat in je achterhoofd hoef je veel minder vaak handmatig op te schonen ;)

En voor de TS... afgaande op je screenshots zeg ik, uithuilen, opnieuw installeren en onmiddelijk een virusscanner installeren (plus,voor de zekerheid... draai een ander thema dan het blauwe XP-thema... dan vallen al die scareware-vensters wat meer uit de toon ;) )

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:06
Hey! Daar had een klasgenoot gisteren ook last van :D

Veilige modus opstarten en een virusscanner installeren & draaien. (Wellicht een antispyware)

Of gewoon clean install, maar dan moet je wel oppassen wat voor bestanden je van je PC afhaalt voordat je dat doet..
Pagina: 1