Toon posts:

2e fan 'vast' op 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Sparkle Calibre 9800gt ontvangen en deze aangesloten. De bijbehorende driver van de website afgehaald en deze geinstalleerd.
De 'linker' fan staat alleen altijd op 100% te blazen, wat nogal een herrie veroorzaakt!

Met meerdere programma's heb ik geprobeerd dit omlaag te krijgen (nTune, ATITool, EVGA precision), het beinvloedt echter enkel de rechter fan. Als ik namelijk met mijn vinger de linkerfan even tegenhoud dan is de kaart fluisterstil, als beide fans op die rpm zouden draaien dan zou dat perfect zijn. Alleen hoe?

Enige suggesties wat dit zou kunnen zijn? Of is er iets defect in de bedrading van de kaart(dus RMA)?

bvd

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Wat doet het LCD schermpje met de bijbehorende knopjes? Kan je daar de fan speeds niet mee instellen?

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten inderdaad 3 knopjes op; SET, UP en MODE, echter alleen MODE lijkt iets te doen. Ook in de zeer beknopte handleiding staat alleen dat je met mode door de verschillende display opties kan gaan. Staat niets over het instellen van het rpm.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Naar de juiste MODE gaan, SET om te gaan veranderen en UP om de waarde aan te passen, afsluitend met SET? Ik weet niet of je deze logische combi al geprobeerd hebt, zo niet dan wens ik je succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Dergelijke combo's heb ik al geprobeerd, ook SET ingedrukt houden met UP of MODE geeft ook geen resultaat.
De lcd is voor zover ik weet enkel voor display functies, 't is niet zo'n extra bay oid om te OCen.